רק בגלל הרוח הנושבת בגבה



אתם מכירים אותה כעורכת דין לוחמנית שמפעם לפעם מופיעה בעיתון עם עוד הצלחה משפטית. חלקכם מכירים אותה כבתו של איצ'ו שדה, יבנאי ותיק ואיש עסקים מצליח, אבל רובכם לא יודע שרעות שדה בחרה בדרך הקשה להצלחה, תוך שהיא משמשת כאם חד הורית במשרה מלאה, לבתה רוני, בת ה-4.5. בראיון אישי וחושפני במיוחד מספרת על הקשיים שעברה, על הבחירות שעשתה ועל ההתחלות החדשות שבפתח

 

 

מאת: אוהד צויק

רעות שדה יכלה לבחור בדרך הקלה. לאחר שסיימה את לימודי המשפטים עשתה את שנת ההתמחות שלה במשרדו של חיים צדוק ושות', מהמשרדים המובילים בתחום המסחרי בישראל, שם הייתה המתמחה של אילן שביט, אחד השותפים הבכירים. אם רק הייתה רוצה, הדרך שלה במשרד הייתה סלולה, אבל היא רצתה הביתה, ליבנה.

ההצעה להמשיך במשרד לא הייתה עניין של מה בכך, עוד קודם לכן, בזמן לימודיה, הייתה עוזרת פרלמנטרית של חברת הכנסת נעמי בלומנטל, וניהלה את קמפיין הפריימריס של ח"כ יולי אדלשטיין לכנסת ה-18, כך שלא הייתה "עוד מתמחה", אלא מישהי שלא ניתן היה להתעלם מהיכולות שלה, אבל היא רצתה להיות ביבנה.

"גרתי בתל אביב 7 שנים אבל כל מה שעניין אותי בחיים זה איך אני חוזרת ליבנה", מספרת שדה, "אז לקחתי משרד קטן בקצה המסדרון בבניין המשרדים שברחבת העירייה, הבאתי ספונת קטנה ושני כסאות מהבית ואמרתי נתחיל, נראה מה יהיה".

אם כל כך רצית לפתוח משרד עצמאי, למה לא במרכז?

"בכלל לא עניין אותי לפתוח משרד בת"א, שם הייתי נבלעת כמו טיפה בים והייתי עוד 'אחת מ..', כאן אני רוצה להיות האחת, להוביל, להשפיע. גם כשגרתי בת"א עבדתי ביבנה".

לאורך הדרך היו קשיים, רגעי משבר. לא חשבת לעזוב הכל וללכת על בטוח?

"הרעיון עלה המון פעמים מצד כל מיני גורמים, שהציעו לי כל מיני הצעות שחלקן מפתות יותר וחלקן פחות, אך מצדי זו אף פעם לא הייתה אופציה. יחד עם זאת אני כן מתפקדת גם כשכירה ומכהנת כמזכירת העיר רמלה כבר 4 שנים".

רמלה? איך הגעת לשם ועוד לתפקיד כזה בגיל כל כך צעיר?

"התפרסם מכרז פומבי וניגשתי אליו יחד עם עוד כ-40 מתמודדים. נבחרתי פה אחד על ידי כל חברי ועדת המכרזים למרות שהייתי אז 'רק' בת 28".

מה גרם להם לבחור במישהי צעירה וחסרת ניסיון מוניציפלי?

"הדרייב להצליח. אין לי רגע דל ואני לא עוצרת. ברגע שאני קרובה להשיג מטרה מסוימת אני כבר מסמנת את המטרה הבאה. מצד שני אני אדם מאד ארצי ושורשי, אני חברה טובה לחברים שלי, בת טובה להורים שלי ואמא טובה לבת שלי".

/File/335058רעות שדה התגרשה לפני מספר שנים כשהייתה בהריון, ומאז מגדלת לבד את בתה רוני, שהיום בת ארבע וחצי. אביה של רוני מעורב בגידולה, אך לרעות משמורת מלאה והיא למעשה מתפקדת כאם חד הורית במלוא מובן המילה.

"אני אמא של רוני לפני הכל כי כך בחרתי", אומרת רעות בגרון חנוק, תוך שהיא מוחה דמעה הזולגת על לחיה. "במרוצת השנים יכלתי לבחור באופציות שונות שיכלו לכאורה להקל עליי בגידולה, אם זה להיעזר יותר בהורים שלי או להביא מטפלת שתהיה איתה כשהיא יוצאת מהגן, אבל בחרתי שלא לעשות את זה ולהיות שם 100% בשבילה, כי לפני הכל אני אמא שלה".

איך את מצליחה לשלב בין גידול ילדה קטנה לבין קריירה משגשגת?

"פשוט לקחתי אותה איתי לכל מקום, היא ינקה עד גיל שנתיים ושלושה חודשים ואין משרד עו"ד שמכבד את עצמו שלא מכיר אותה. כשהייתה רוני בת שבוע ימים בלבד היא כבר הסתובבה איתי בג'ואריש להחתים חוזים. הייתי יוצאת מהרכב כשביד אחת תיק וביד השני סל-קל".

אפשר לומר על רעות שדה שהיא נולדה עם כפית זהב בפה. היא באה ממשפחה מאד אמידה, שאביה, איצ'ו שדה, הוא בעל נכסים רבים ביבנה ומחוצה לה. אך כיאה למעמדה, היו להוריה דרישות גבוהות ממנה כבר מגיל צעיר. היא הייתה צריכה להיות התלמידה הכי טובה, הייתה קצינה בחיל האוויר ורכשה השכלה גבוהה.

"אין זה סוד שקיבלתי המון תמיכה מההורים", מספרת רעות, "גם כשרציתי להצליח בכוחות עצמי ולעמוד בזכות עצמי, תמיד זכרתי מאיפה באתי".

אז את כבר לא "הבת של"?

"בטח שאני 'הבת של'. אבא שלי הוא הרוח הנושבת בגבי, הוא תומך בי מאוד ותמיד נמצא שם בשבילי כשאני צריכה. זהו כור מחצבתי, אני לנצח אהיה הבת שלו ואני מאוד גאה בזה".

אחרי 5 וחצי שנים של דרך מאוד מגוונת, במהלכן אף בנתה בית ותכננה להקים בו את משרדה, חשבה כי נכון יותר יהיה להפריד בין החיים הפרטיים שלה לחיים העסקיים והחליטה ללכת בגדול ולהקים ביבנה פירמה משפטית של ממש. היא לקחה קומה בבניין המשרדים שברחבת העירייה, שיפצה אותה מהיסוד והקימה במקום משרדים מפוארים היכולים לאכלס מספר עורכי דין, בתנאים שלא מביישים אף פירמה מובילה מהמרכז.

"ממש בימים אלו השלמנו את מלאכת הגיוס של עורכי הדין וכל המשרדים מאויישים", אומרת רעות בגאווה, "עכשיו אנחנו יכולים לצאת לדרך חדשה עם בוא השנה החדשה".

/File/335059מה את מאחלת לעצמך לשנה הקרובה?

"לפני הכל אני מאחלת לעצמי להמשיך לראות את הבת שלי מחייכת כשהיא קמה בבוקר, זה נותן לי את כל הכוחות להמשיך קדימה. אני מאחלת לעצמי זוגיות, להקים תא משפחתי ולהביא ילדים נוספים לעולם, ומבחינה מקצועית אני מאחלת לעצמי להמשיך ולטפס מעלה בצורה מתונה, ראויה ובטוחה, ואני רוצה לסיים השנה את הדוקטורט שלי בכלכלה".

כבר דוקטורט ועוד בכלכלה?

"כן, אני חוקרת שינוי ייעוד של קרקעות חקלאיות למגורים ומסחר. אבא שלי היה חקלאי ואת הקפיצה העסקית הגדולה שלו הוא עשה לאחר שביצע שינוי ייעוד לקרקעות חקלאיות שהיו בבעלותו לטובת מגורים או מסחר, וכך הגעתי לסוגיה הזו, כמשהו שגדלתי עליו כילדה".

ולמה זה כל כך מעניין היום?

"היום זה נושא מאד חם עם כל עניין מצוקת הדיור, יש הרבה מאד התעסקות עם קרקעות חקלאיות והבטחות להפשרות והשבחות כאלה ואחרות ואני כעו"ד המתעסקת בנדל"ן ומקרקעין רוצה להיות מומחית בתחום".

אז נדל"ן הוא תחום העיסוק העיקרי שלך?

"המשרד שלנו מטפל במגוון רחב של תחומים, אבל אין ספק שהנדל"ן מעניין אותי מאד ולאחרונה אף הקמתי יחד עם שותפה, אורטל קינן, חברת נדל"ן הנקראת "OR  מבינים נדל'ן", חברה המתעסקת ביזמויות, ניהול מבנים, רכישה, השכרה ומכירה של נכסים. יבנה נמצאת בצמיחה ותנופה ומצאתי לנכון שיש לנצל את הפוטנציאל הכלכלי שיש פה, לאפיק הכנסות נוסף".

לא נחה, אה?

"לא נחה, לא מתעייפת ולא עוצרת. ואני רק בתחילת הדרך. אבל הכי חשוב שתהיה שנה טובה לכל קוראי יבניתון, תושבי יבנה וכל בית ישראל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה