מעצבת החלומות



לנירית ואקס היה הכל. עבודה טובה, משרה בכירה, הכנסה גבוהה, תנאים. אבל דבר אחד מרכזי היה חסר שם, תשוקה. אז היא החליטה לצאת ללמוד את התחום האהוב עליה, עיצוב, לעזוב הכל ולצאת לדרך עצמאית, הדרך עליה חלמה. עכשיו, היא חיה את החלום ולא תתן לשום דבר לעצור אותה

צילום: דוד מטודי

 לפני 12 שנה הגיעה נירית ליבנה, ראתה בית פינתי בנווה אילן ותוך שעה החליטה שזה יהיה הבית שלה. את בעלה דאז היא לא ממש שאלה, אלא פשוט הודיעה לו, ברוח טובה כמובן, שזה יהיה משכנם החדש.

חודש אחרי הכניסה לבית ילדה את בנה הבכור ושנתיים לאחר מכן ילדה את השני.

שנתיים לאחר מכן הבינו השניים שזה לא זה והחליטו לפרק את החבילה. בניגוד לסיפורים רבים, הפרידה הזו הייתה יפה וחלקה, ועד היום, 8 שנים אחרי שומרים השניים על יחסים מצוינים ושותפים מלאים בגידול הילדים למרות שלשניהם מערכות יחסים זוגיות חדשות.

 לאחר הגירושים החליטה נירית להישאר בבית הזה וקנתה מהגרוש שלה את החלק שלו למרות שיכלה לעבור לדירה קטנה וזולה יותר. באיזשהו מקום הרגישה כי זה הבית שלה, זה המקום בו תרצה לגדל את ילדיה וגם אם זה קצת יותר קשה, זו הדרך בה בחרה.

 

עיצוב הגוף והנפש

הספורט הוא חלק בלתי נפרד מחייה של נירית ואקס. לפני 6 שנים כשיצאה לריצה על חוף הים עם בן זוגה הוא היה צריך לגרור אותה אחריו. מאחר והייתה ספורטאית מצטיינת בתיכון ובצבא, לקחה את זה קשה והחליטה לעבוד על הכושר הגופני שלה.

היא החלה לרוץ ומהר מאוד רצה סביב יבנה 10 ק"מ ולפני שנתיים כבר רצה חצי מרתון (21 ק"מ) והבטיחה לעצמה שבגיל 42 תרוץ מרתון שלם (42 ק"מ) אך הבינה כי בגיל 42 היא בעצם מתחילה מרתון אחר, מרתון העצמאות.

 

 "הספורט בחיים נתן לי להבין שאין משהו בחיים שאני רוצה ולא משיגה", מספרת ואקס על השינוי שעברה, "בהתחלה הוא היה צריך לגרור אותי והיום אני משאירה לו עשן בריצות. גם מבחינה מקצועית אין יעד שאני מציבה לעצמי ולא משיגה והנה כבר הופעתי במהדורת חג של מגזין לאישה".

 

איך בכלל הגעת לעולם העיצוב?

"אני חושבת שנולדתי עם זה. מאז שהייתי ילדה שדרגתי לבובות שלי את הבגדים, השיער, הייתי מאפרת אותן, אח"כ הייתי משדרגת לחברות שלי את הלוק הייתי כמו קאוצ'רית לענייני אסתטיקה. זה טבוע בי".

 אחרי הצבא עבדה נירית בעיקר בתחום המכירות  כשניהלה מוקדי מכירות ובעשור האחרון התחברה לעולם האסטתיקה, כשהחלה לעבוד בחברה גדולה המשווקת מוצרי בישום וקסמטיקה לרשתות.

 נירית התפתחה והתקדמה ובשלוש השנים האחרונות עבדה כמנהלת מסחרית ופיתוח עסקי בחברה כשתוך כדי העבודה החלה ללמוד עיצוב פנים במכללת "קווים" בת"א למרות הקושי הגדול שבשילוב הלימודים עם גידול ילדים ועבודה תובענית בתפקיד בכיר.

 "תוך כדי הלימודים כבר התחלתי לקבל פרויקטים", מספרת נירית על הצעדים הראשונים. "בהתחלה זה היה מפה לאוזן והמלצות של חברים, מה שחיזק אותי לצאת לדרך עצמאית".

 

את ממש אוהבת את העבודה שלך.

"מאד. בשבילי זה יותר מעבודה, אני ממש מרגישה שאני משדרגת לאחרים את החיים, שהחיים שלהם יהיו יותר יפים, יותר טובים, יותר מפנקים וככה אני מסתכלת על זה כשאני מעצבת למישהו את הבית. יש בי מעין תחושת שליחות, מעבר לעבודה".

 

למה צריך בכלל מעצב פנים לבית?

"כדי לנצל חללים בבית מבחינה פרקטית, כדי שתהיה תחושה נעימה, תחושה רגועה לפעמים אנשים נמצאים בבית אבל לא מרגישים בנוח והם לא ידועים למה, לא לכולם יש מודעות לסיבות, לא יודעים לשים את האצבע על מה. מעצבת למעשה ממקסמת את הפוטנציאל של הבית גם מבחינה פרקטית וגם מבחינה עיצובית".

 

הרבה אנשים רואים בזה הוצאה מיותרת.

"בדיוק להיפך. מעצבת אמורה לחסוך לבעלי הנכס עלויות מיותרות בזמן השיפוץ תוך כדי מציאת פתרונות רלוונטים יותר לתקציב של אותה משפחה. מעצבת גם יכולה לעזור בבחירת אנשי מקצוע אמינים ולמנוע הרבה עגמת נפש בהמשך הדרך".

 

מה החלום שלך?

"אני חיה אותו כרגע. בדיוק הבוקר לפני שנכנסתי לאימון TRX כתבתי לבן זוג שלי הודעה שאני חיה את החלום. זה בדיוק מה שרציתי. לקום בכיף, לקחת את הילדים לבית הספר, לעשות אימון כושר ולעבוד בתחום שאני אוהבת, וכל זה כשיש לי בן זוג שדוחף והוא הרוח הגבית שלי".

 טיפים והמלצות של נירית ואקס בנושאי עיצוב תוכלו למצוא במדור שלה "באתי לעצב לכם", שמתפרסם ב"יבניתון" אחת לשבועיים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה