מיסטר סושי



לפני כמעט 7 שנים נחשף חייק'ה אדרי לתופעת הסושי שפשטה על המדינה והחליט "לייבא" את התופעה ליבנה. לאט לאט נדבקו היבנאים, והכניסו לתפריט שלהם את הסושי והאוכל האסיאתי, ויש כאלו שממש התמכרו. בראיון ל"יבניתון" מספר חייק'ה על הקשיים של ההתחלה, רגעים של שמחה ומהו סוד ההצלחה של אחת המסעדות המצליחות בעיר, סושי וויט

צילום: דוד מטודי

 

מתנ"ח יבנה היה מאז ומתמיד מקום שמשך אליו תנועה ערה של אנשים. הוא נחשב לתחנה המרכזית של העיר, יש בו תחנת דלק גדולה ולאחרונה אף נפתחה בסמוך תחנת רכבת חדישה. כשחייק'ה אדרי חיפש מקום לפתוח את הסושיה שלו, לא היה לו ספק כי זה המקום הכי מתאים.

 

"בחרתי מיקום אסטרטגי על אם הדרך", מזכר חייק'ה, באים לכאן סועדים מיבנה, מהמושבים, חיילים מפלמחים, אנשים שעוברים בתחנה המרכזית או הרכבת וגם אלו שעוצרים לתדלק ופתאום בא להם משהו לנשנש".

 

ואיך נוצר החיבור שלך לסושי?

"יש לי חבר שאוהב מאד סושי וכל הזמן רצה שאבוא איתו לאכול אבל אני לא נמשכתי בכלל לסוג הזה של המאכלים. כל פעם היה אומר לי שהמקומות עמוסים וכדאי לי לנסות, אז הלכתי לראות ולא אכלתי אבל ראיתי שאין ביבנה סושי ולמחרת החלטתי לפתוח פה". 

 

החלטת לפתוח מסעדת סושי לפני שבכלל טעמת מה זה?

"אנשים לא מאמינים אבל את הסושי הראשון בחיים אכלתי כאן במסעדה. אותי זה לא עניין איך הטעם של זה, פשוט ראיתי כמה זה פופולרי בארץ ואיך מקומות עובדים בלי הפסקה. אל הטעם התחברתי בהמשך והיום אני מת על זה".

 

היית צריך ללמד את היבנאים מה זה סושי?

"אני לימדתי את היבנאים מה זה סושי! כיליד יבנה, אני מכיר את העיר, את האוכלוסייה והדרישות שלה, אבל זה בהחלט היה מאתגר להכניס לפה משהו שלא היה קודם, וחלק גדול מהאוכלוסיה גם לא נחשף אליו במקומות אחרים. היום אני שמח להגיד שהצלחתי ובזכותי הרבה יבנאים לא רק מכירים אלא אוהבים סושי".

 

לפי מה אתה מודד את זה?

"יש לי הרבה לקוחות נאמנים, הם חוזרים פעם אחר פעם למסעדה, מבירים חברים, ממליצים. ככה אני יודע שהצלחתי".

 

מה סוד ההצלחה?

"טריות, ללא ספק. אין מקפיא בעסק. כל מה שנחתך בבוקר נאכל במהלך היום. חומרי הגלם שאנו משתמשים הם מהאיכות הכי גבוהה. אני לא מתפשר, מקבל  דגים טריים כל יום. ומעסיק את טובי העובדים, שפים סינים מומחים שמגיעים עם אשרה מיוחדת".

 

המסעדה נפתחת ללקוחות כל יום ב-11 אבל חייק'ה מגיע כבר ב-8 בבוקר לסדר, לארגן, לעשות חשבונות והזמנות. בין לבין הוא יוצא להפסקת צהריים של שעתיים שלוש וחוזר עד לסגירה.

 

"למה אתה חושב שהעסק מצליח 6.5 שנים?" שואל בגאווה, "יש בעל בית בעסק, אני נותן את הלב והנשמה שלי למקום".

 

אתה מכיר את רוב הלקוחות באופן אישי?

"האמת? 60% לפחות אני יכול להגיד שאני חבר שלהם, מכיר אותם בשמות. לא משנה אם הם באים לאכול או מזמינים משלוח, כולם מקבלים יחס אישי ופינוק. יש פה בר אלכוהול עשיר על הקיר, רובו ככולו זה לפינוקים של הלקוחות, אני לא חוסך מהם והם לא שוכחים את זה".

 

נראה שההצלחה שלך סללה את הדרך למסעדות נוספות בעיר.

"יבנה גדלה ומתפתחת ונפתחים בה הרבה עסקים חדשים, ביניהם גם כאלו מתחום המזון. אני באמת שמח על כך כי יש  מקום לכולם, וזה רק מעודד את האנשים לצאת לאכול בחוץ, ואם עד היום היו נוסעים מחוץ לעיר, עכשיו יש להם יותר אופציות כאן ביבנה".

 

אז אתה לא חושש מתחרות.

"חושש? להיפך. אני חושב שתחרות תמיד עושה טוב לכולם, ובסופו של דבר מי שטוב, עובד".

 

אתה גם החלטת קצת לחדש ולרענן.

"כן, בימים הקרובים נשיק תפריט חדש, עם מנות מיוחדות ומעניינות וגם המראה של המסעדה עצמה יקבל קצת חידוש. ככה אנחנו אוהבים כל הזמן להפתיע את הלקוחות שלנו ולדאוג שיהיה להם הכי טעים והכי מיוחד שאפשר".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה