מגמות השינוי בעיצוב שולחנות אירוח- טרנדים בפינות האוכל



לאורך כל השנים ישיבה משותפת סביב שולחן האוכל היתה עניין מרכזי, זמן בו כל המשפחה מתכנסת יחדיו. זמן משפחתי בו מתקבלות החלטות, בו מנהלים שיח משותף ומבלים יחדיו.
לאורך השנים חלו שינויים בעיצוב פינות האוכל ושינויים בתכנוני חללי הדירות מה שהוביל גם לשינויים בתחום עיצוב פינות האוכל

 מאת: עופר זהר, בעלים, "עץ המשאלות"


בשנות השישים, שולחנות אוכל ייעודים היו נדירים והמשפחות סעדו בעיקר במטבח, המונח "פינת אוכל" עוד לא היה מוכר. השולחן במטבח היה מרכז הבית ושימש כעזר למטרות רבות כולל הכנת שיעורי בית ופעילויות נוספות. השולחנות במטבח היו עשויים בעיקר מפורמייקה ורגלי השולחן היו עשויים בעיקר ממתכת או מעץ. את השולחן היה ניתן להגדיל מקסימום ב- 35 ס"מ לכל היותר. הייצור היה סטנדרטי ולכן מידות השולחן היו קטנות יחסית.

בשנות השבעים ההתייחסות כלפי ישיבה משותפת סביב השולחן גברה והשולחן מתחיל לקבל מקום של כבוד בבתים רבים ועובר לחלל עצמאי משלו - פינת האוכל.  באופן טבעי, בעקבות השינוי המהותי נוספו לשולחנות הרחבות על מנת שיהיה ניתן להגדילן מעבר לסטנדרט שהיה מקובל באותם ימים. המונח "פינת אוכל" כבר היו שגור בבתים.

בשנות השמונים, בעקבות שינויים בשוק הנדל"ן, צורת הבנייה החלה להשתנות וכן תכנון הדירות, אנשים תכננו את בתיהם לא לפי מספר החדרים, אלא לפי מטר מרובע. חלל המטבח, הסלון ופינת האוכל הפכו ליחידה אחת-open space. המרחב הפתוח עורר את תשומת הלב לצורך בשולחן וכסאות מעוצבים כמו גם פרקטיים ואפשר יצירה של שולחנות אירוח הנפתחים למידות גדולות הרבה יותר ומותאמים יותר ויותר לצורכיהם של הרוכשים. בהתאם, נעשה שימוש במגוון רחב יותר של חומרי גלם, מידות וגימורים.
 

בשנות התשעים, שוב שוק הנדל"ן מכתיב שינויים בעיצוב פינות האוכל, החלה בנייה לגובה, החדרים בדירות היו קטנים יותר ולכן שוב השתנה הצורך לשולחנות אירוח קטנים יותר שיתאימו לחלל אך שיוכלו להיפתח לאירוח גדול, יתאימו לכל המשפחה ויכילו כמות רבה של סועדים.  בתקופה זו פותחו בארץ סגנונות פתיחה ייחודים על מנת להקל על המארח ככל שניתן.

בשנות האלפיים, הטרנד המוביל הוא החזרה לטבע, חזרה למראה הטבעי של העץ, עצים בעלי טקסטורה בולטת ומעניינת. מגמה זו מובילה אנשים להעדיף שולחנות אירוח איכותיים העשויים עץ מלא ולא מסיבית ו/אוMDF  שהיו נפוצים יותר בעשורים קודמים. בנוסף, הרגלי הצריכה המשתנים והרצון לנוחות ופשטות באירוח הובילו לטרנד בו ייצור השולחן הוא אישי ומותאם לפי בחירה. יותר ויותר אנשים רוצים לקחת חלק משמעותי בעיצוב השולחן אשר יתאים לצרכיהם ולחלל הבית, אנשים בוחרים כיום בעצמם את סוג העץ, צבע העץ, הגימור, גודל השולחן, סגנון הפתיחה, כמות ההרחבות, עיצוב רגלי השולחן וכדומה.

כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה, פותחו טכניקות ייחודיות לייצור הרחבות לשולחן כגון הגדלות קלות, המאפשרות למארח לפתוח את ההגדלות עם יד אחת בלבד, פתיחה באמצעות משיכה מצד לצד ואף פתיחה אוטומטית של השולחן. עם העלייה החדה במודעות לאיכות הסביבה  והדאגה לשמירה על כדור הארץ, נעשה שימוש בעיקר בחומרים טבעיים כגון: לכות על בסיס מים, עצים שגודלו לטובת התעשייה בלבד וכו' .

"עץ המשאלות" היא חברה המתמחה במתן פתרונות אירוח, עיצוב וייצור פינות אוכל פרימיום, בעלי יכולת הגדלה של עד פי 4 מגודלם המקורי. מאחורי כל שולחן מושקעים מחשבה, רגש וחדוות יצירה בכדי לתת מענה נוח ופרקטי המשלב עיצוב חדשני ומקורי. כל שולחן מיוצר בהתאם לצרכי הלקוח ומותאם לדרישותיו.

עופר זהר, בעלים, דור שלישי לחרשי עץ  "יש לנו יכולת להבין את האחר ולחבר את זה לפתרון.  אנו יודעים לתת מענה לכל צורך של הלקוח ומלויים אותו לאורך כל תהליך היצירה. כך אנו מגשימים את המשאלות" 

הדגמת פתיחת שולחנות:

https://www.youtube.com/watch?v=C7tTp342alE&feature=youtu.be

לאתר: http://www.z-tree.com

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה