האם מערכת היחסים שלך בריאה?



היום חל היום הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים- איך תוכלי לדעת איך מערכת היחסים שלך בריאה ומה לעשות, אם היא לא?

 אהבה לעיתים מעוורת, נשים רבות מגנות על מערכות היחסים שלהן בלי לשים לב- שהיא פוגעת בעיקר בהן. לפניכן כמה סימנים שמערכת היחסים שלכן כבר לא בגדר הבריא:
מעקב מוגזם-

העובדה שחבר שלך רוצה לדעת איפה את ועם מי, היא לא מטרידה במיוחד. אבל כאשר הוא נהיה כפייתי לגבי העיסוקים שלך, לא נותן לך רגע שקט ומתעצבן כשאת לא עונה, אם את מגיעה לנייד אחרי מקלחת ומגלה 29 שיחות שלא נענו- זו לגמרי נורה אדומה.
רכושנות-
כשהבן זוג שלך לא מוכן לקבל את העובדה שחוץ מלהיות איתו, את מעוניינת להיות עם עוד אנשים. אם הוא לא מאפשר לך להיות עם משפחה וחברות בלעדייו, או רוצה שתהיו כל הזמן לבד.
אני "הבוס"-
בן הזוג שלך מחליט את כל ההחלטות בזוגיות, אין לך יותר מדי מילה לגבי שום נושא וכשאת מקבלת החלטה לגבי נושא שלא מוצא חן בעיניו- זה מעורר ויכוחים שבסופם את מוותרת באופן קבוע.
המשפחה והחברים מחוץ לתמונה-
הוא מעדיף לא לפגוש יותר מדי את המשפחה שלך, הוא כועס כשאת מספרת לבני המשפחה ולחברים על הוויכוחים שלכם ומעדיף שלא תשתפי בכלל מה שקורה ביניכם.
אי כיבוד פרטיות-
הפלאפון שלך עובר אצלו בדיקה יומית, כך גם הפייסבוק, הטוויטר וכל אמצעי תקשורת עם העולם. הוא רוצה לדעת עם מי דיברת, למה, על מה וכמה.
את תמיד אשמה-
כשבן הזוג שלך מאשים אותך בכל וויכוח, בכל מריבה, בכל אירוע מצער שקורה בחייו. כשאת סופגת את כל הכעס והעצב שלו- גם כשהסיבה לא קשורה אלייך בשום צורה.
כל הסימנים האלו, צריכים להדליק לך נורה אדומה. מערכת יחסים אמורה להיות מקום חם ומחבק, שתרגישי בו בנוח עם בן אדם נוסף לצידך. אין סיבה שתרגישי מפוחדת, חסרת אונים או מנותקת ואשמה באופן תמידי.
במידה ואת מרגישה שמערכת היחסים שלך, עם כל הכאב והאהבה שבתוכך, סיימי אותה. עדיף עכשיו, לפני שהמצב יגיע למצבים מסוכנים יותר.
אם את מרגישה שאת לא מסוגלת בעצמך וזקוקה לעזרה, פני לחברים או לבני משפחה, או לארגונים מקצועיים כגון נעמ"ת.
וזכרי תמיד- מגיע לך הטוב ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה