בא לשכונה בחור חדש



הרבה כוכבים יצאו מיבנה בתחומי התרבות, המוזיקה והספורט. עם התפתחותה של העיר, מתחילים הכוכבים גם להגיע אליה. אחד מהם הוא שגיא לוי בן ה-36, שקבע לאחרונה את משכנו בעיר ומהר מאד התאהב בה. אחרי שיעבור את שלב ההתאקלמות, ישמח גם לתרום ממרצו ונסיונו כדי להביא ליבנה דברים חדשים לילדים ומבוגרים כאחד
צילום: חגי חסדאי כהן

אם אתם מזהים את הפנים של הבחור שבתמונה, זה יכול להיות מכמה סיבות. עד לפני חודש זה ודאי היה מהטלוויזיה, כי הבחור עשה סדרות, הופעות, פרסומות והנחיה של אי אלו ארועים. או אולי מהבמה, עת השתתף באחת מההצגות אליה לקחתם את ילדיכם בשנים האחרונות. בחודש האחרון, נמנה שגיא לוי, כוכב "חיפזון וזהירון" ו"הבאגיס", על תושבי יבנה, עת עבר עם משפחתו לדירה בשכונה הירוקה, והוא נהנה מכל רגע.

 

החיבור של שגיא אל עולם המשחק התחיל ממש מילדות. כשהיה בכיתה ה' השתתף בחוג דרמה שהתקיים בבית דני בשכונת התקווה. כשהיה נער, בתיכון עירוני א' בתל אביב, למד במגמת התאטרון של בית הספר, וכשהגיע לצבא היה זה פרופיל 97 שמנע ממנו להגיע ללהקה צבאית, לא ויתרו לו, לכן הלך לקרבי. אבל הצבא לא מנע ממנו לחזור לתחום. עם תום השירות הצבאי חזר לבמה ועבד בצוותי הבידור של ישרוטל באילת במשך שנה, חסך כסף והתחיל את לימודי המשחק בבית הספר למשחק בית צבי.

באותה תקופה שכר דירה בגבעתיים, את המחיה מימן מהכסף שחסך באילת ואת שכר הלימוד מימן בעיקר באמצעות מלגות בהן זכה במסגרת הלימודים עת זכה פעם אחר פעם בתחרויות בתחום המונולוגים.

 

עם סיום הלימודים נכנס שגיא לעולם הפרסומות וכיכב בין היתר בפרסומות של דור אלון, ברליץ ואוניברסיטת דרבי. במקביל, התחיל לעבוד בתאטרון הילדים של אורנה פורת והופיע עם הרכבים שונים לפני קהלים שונים.

לפני כ-8 שנים החל ללמוד את "תורת ימימה", אותה פתחה ימימה אביטל. תורתה של אביטל, המזכירה אלמנטים מתחום הפסיכולוגיה והקבלה, מנגידה בין מצב של "עומס" רגשי וסגירות פסיכולוגית, ומצב של היעדר עומס, בו יש התקרבות אל המהות האמיתית, אל הטוב שבאדם ולשמחה. הלימוד מבקש לתת כלים לחשיבה הכרתית המקרבת את האדם למהותו. מדובר בכלים מעשיים לקרב את האדם אל עצמו ולא באינפורמציה. יחד עם זה, באותה תקופה התקרב שגיא מאד לעולם הדת, החל לשמור שבת ולקיים אורח חיים דתי.

 

באותם ימים חיזק את הקשר עם יערית, אותה הכיר עוד מהלימודים בבית צבי. השניים החלו לצאת ולאחר 10 חודשים כבר התחתנו. לשניים נולדו 3 בנות יהלה 5.5, רון-אלי 3.5, רננה 1.5. כשגם כאן מצא שגיא סימנים שמימיים. "שתי הבנות הראשונות, יהלה ורון-אלי נולדו בכ"ה בתשרי, בדיוק בשעה 8:35 בהפרש של שנתיים, ואילו הבת השלישית נולדה ב10.12, שזה יום ההולדת שלי".

 

נראה כי ימימה גרמה לתפנית רצינית בחייך.

"אין ספר בכלל. במהלך הלמידה הזו הבנתי מה אני רוצה מהחיים בעצם, הבנתי מה אני רוצה בשביל המשפחה שלי, שזה בעיקר שקט, שלווה ורוגע".

 

אבל אין ספק שזה שם מגבלות על העבודה שלך, בעיקר בסופי שבוע.

"אם לא היה את הדבר הזה, והייתי עובד בשבתות, זה לחיות בטירוף, לאבד את חיי המשפחה לגמרי. שישי בערב אין קידוש ושבת בבוקר יש מלא הצגות ילדים אם רק רוצים. הדבר הזה גם מנע ממני לעבוד בתיאטראות הגדולים, שם יש דרישה לעבודה ללא מגבלות".

 

זה לא ויתור גדול מדי?

"מבחינתי זה ממש לא היה ויתור. אני רואה בזה רווח מאד גדול. גם מבחינה כלכלית הפרנסה שלי גדלה בלי עין הרע. מנקודת המבט שלי אין ברכה בעבודה בשבת. הייתי שם והרווחתי הרבה הרבה פחות. ממה שאני כעת עושה אני מאד מאד מרוצה. מבחינתי השבת זו ברכה מאד גדולה גם לבית, גם לקריירה וגם לפרנסה".

 

הרומן עם משפחת גוזלי

 

לפני כ-6 שנים המליץ על שגיא, עופר שפריר, במאי איתו עבד בעבר, ליוצרים של 'חיפזון וזהירון'. זמן קצר לאחר מכן קיבל טלפון מחיים גוזלי והשאר היסטוריה. בהתחלה הדמות של 'טישו', אותה מגלם לוי הייתה קטנה ושולית יחסית ומעונה לעונה בנו אותה יותר לעומק ועכשיו הם כבר מצלמים את העונה החמישית ונהנים מהצלחה גדולה, שאפילו עלתה כהצגה.

"חצי שנה אחרי שעלתה התכנית בטלוויזיה, יצרנו את ההצגה שנושאת את אותו השם", מספר לוי, "עשינו כבר למעלה ממאה הצגות והקהל נדהם כל פעם מחדש".

 

הקונספט של חיפזון וזהירון שונה משאר תכני הילדים. יותר חינוכי אולי?

"לצד התכנים החינוכיים שאנחנו מנסים להעביר יש את המסר שהיוצרת מאד מבקשת להעביר והוא משתנה מעונה לעונה. העונה הראשונה זהירות בדרכים, העונה השניה אורח חיים בריא, השלישית משפחה, הרביעית חגים והחמישית תיגע בפתגמים".

 

לא כבד להעביר מסרים כאלה לגיל הרך?

"להיפך! מה שיפה בסדרה הזו שהמסר עובר תוך כדי הומור, באווירה ביתית, עם דמויות צבעוניות וחביבות, בצורה שהילד וההורה יכולים להתחבר לזה".

 

איך זה בא לידי ביטוי?

"פעם אחת יצאתי מהצגה וראיתי אמא שאומרת לילד שלה 'אתה זוכר מה זהירון אמר? איך חוצים מעבר חציה?' וזה רק מראה שיש להורה על מה לדבר עם הילד אחרי ההצגה. ממש נוצרה שפה משותפת להורים ולילדים".

 

אז אולי אתם מדברים יותר להורים?

"ההורים יודעים להעריך את האיכות שיש בסדרה וזה מה שמחמם את הלב. שלצד הבידור, הצחוק וההומור אנחנו מצליחים להעביר ערך מוסף שהוא מאד חשוב מבחינתנו ואני מאד גאה להיות חלק מהדבר הזה וחלק מהמשפחה הזו של היוצרים".

 

חרקים באור חיובי.

לפני כשנתיים החליטו מאיה וחיים גוזלי להקים להקת חרקים בשם 'הבאגיס', זה נולד בעקבות ספרה הראשון של מאיה, שנקרא 'קוקי ג'וקי' ולמעשה שיקף את אהבתה מילדות לעולם החרקים. בהתחלה חשבו ללהק שחקנים אחרים לגמרי כדי לא לבלבל בין הדמויות, אך לאחר זמן קצר התקשר חיים לשגיא ואמר לו כי הוא רוצה אותו בפנים ואפילו יש לו כבר את הדמות אותה יגלם בסדרה החדשה, ג'קו מקקו. הבאגיס התחילו הפוך, קודם עלה מופע מוסיקלי, שרץ על במות ברחבי הארץ ורק לאחר כחצי שנה הוחלט לעשות גם כן סדרה, שגם היא משודרת בהוט VOD יאנג.

 

בניגוד למסרים של חיפזון וזהירון, הבאגיס שמים דגש בעיקר על המוזיקה?

"הלב של המופע הוא אכן סביב המוזיקה, אבל כמובן שיש גם ערכים של חברות טובה, של שיתוף פעולה, חשיבה חיובית. תחשוב טוב – יהיה טוב, זה הבסיס של הכל".

 

אז פה אתה למעשה ממצב את עצמך ככוכב ילדים.

"יום אחד אשתי באה ואמרה לי 'לך לתחום הילדים, זה המקום שלך'. הראש שלי היה למבוגרים, חשבתי שזה קהל אמיתי. אבל זו הטעות, הילדים זה הקהל האמיתי, אם הם לא נהנים הם יבואו בסוף ההצגה ויגידו שהיה להם משעמם. ילדים הם לא צבועים".

 

ובכל זאת אתה נוגע מעט גם בעולם המבוגרים.

"כן, בשנים האחרונות יש לי כמה פרויקטים, בעיקר בתחום ההנחיה. אני עובד עם מפעל הפיס, גם בהגשה של הגרלות טלוויזיוניות וגם כמנחה של פרוייקטים של מפעל הפיס לקהילה, במסגרתם אנו מגיעים לבתי ספר ברחבי הארץ. כמו כן אני מנחה ערבים למבוגרים בארועים מיוחדים, טקסים, ארועי חברה וכד'".

 

ועם כל המכלול הזה הגעת עכשיו ליבנה. למה דווקא לכאן?

"גיסתי, אחות של יערית, גרה ביבנה כבר 13 שנים. מאז שנכנסתי למשפחה היא הפעילה מכבש לחצים כדי שנעבור לגור לידה והייתה עיקשת במשך תקופה ארוכה מאד. זה היה עוד לפני שקמה השכונה הירוקה ולא היה פה כלום. ואז לפני לפני שנה בערך חמתי אמרה 'יאללה בואו נלך כולנו ליבנה', אז אמרתי לה 'תעברי את ליבנה ואני אחרייך'".

 

והיא עברה.

"מה זה עברה,  תוך חצי שנה היא מכרה את הדירה בחולון ועברה ליבנה הירוקה וכשאני אומר משהו אני עומד אחריו, אז מצאנו דירה בשכונה הירוקה ולפני חודש עברנו לפה, ואני מרוצה לגמרי. השכנים נחמדים, אנשים אדיבים. בעיקר מצד נותני השירות אני נתקל בסבלנות וסובלנות כמו של פעם, משהו שלא נתקלים בו היום. גם מבחינת איכות החיים זה תענוג, פארקים מדהימים ומרחבים ירוקים. הופתעתי לגלות שיש פה הכל מהכל, ואני מרגיש כאילו גדלתי פה".

 

יש דברים שהיית רוצה לעשות פה, בתחום ממנו אתה בא?

"אני בהחלט חושב על הכיוון הזה, להצטרף לעשייה העירונית בתחום התרבות, להביא דברים חדשים גם לילדים וגם למבוגרים. השכונה הירוקה ובוודאי השכונות שיבואו אחריה, הביאו לעיר המון זוגות צעירים עם ילדים קטנים, דבר שנותן תחושת רעננות וחשק ליצור דברים חדשים".

 

את יריית הפתיחה בעיר אתה עושה כבר השבוע!

"כן, בצירוף מקרים די משעשע יצא כי כבר בשבוע הקרוב יעלו הבאגיס למופע מוסיקלי בהיכל התרבות פה ביבנה ואין דבר שאני יותר אשמח מאשר לראות את השכנים שלי ואת הילדים מהגן של הבנות שבאים לראות אותנו".

 

ומה עם איזו הטבה לקוראי יבניתון?

 

"ברוררררר! אני רוצה לתת להם 5 זוגות כרטיסים! מה שהם צריכים לעשות זה להיכנס לדף הפייסבוק של 'יבניתון- יבנה נט', לחפש את התמונה של ג'קו מקקו ו לענות על השאלה 'מי הייתה המעריצה הסודית של ג'קו מקקו'. בין העונים נכונה יוגרלו הכרטיסים".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה