מינוי זהב



יוסי לגזיאל צפוי להיכנס בחודש הקרוב לתפקידו החדש כמנכ"ל קניון הזהב. בינתיים הוא מתפנה לדבר על הפנייה המפתיעה, האתגר שבדרך והמשך העשייה החברתית

במשך 10 שנים מתפקד יוסי לגזיאל כמנכ"ל קניון גירון באשקלון. מדובר בתפקיד הארוך ביותר שלו בחיים האזרחיים, תפקיד שגרם לקניון הדרומי לבלוט במספריו המצוינים וקידומו מבחינת מקום בילוי לתושבי הדרום. במהלך השבוע שעבר, קיבל לגזיאל טלפון ובו הודיעו לו כי בקניון הזהב מעוניינים לקיים איתו פגישה דחופה. מסתבר, כי למרות שיצא מכרז לתפקיד מנכ"ל הקניון הגדול בארץ , בעלי הקניון היו מעוניינים בשירותיו של לגזיאל, חרף אי הגשתו למכרז. בתוך 24 שעות נפגשו שני הצדדים וקבעו כי יוסי לגזיאל הוא יהיה מנכ"ל קניון הזהב הבא. חשוב לציין כי מדובר בזמנים קריטיים עבור הקניון שכן בתקופה הקרובה, עניין של שנה בערך, יוקם באזור הקניון מתחם המרקט הגדול ביותר בארץ, אשר כמובן יהיה תחת תפעולו של הקניון. יחד עם זאת, למרות התפקיד הבכיר, לגזיאל מבהיר כי הוא ימשיך בעיסוקיו החברתיים ביבנה ועל הדרך מעניק שיעור קטן, צנוע וחשוב איך הופכים להיות בעל התפקיד החשוב ביותר בקניון הגדול בארץ.

- יוסי, מזל טוב על המינוי. מתרגש?

" תשמע, עברתי לא מעט תפקידים בחיים האזרחיים שלי אבל בהחלט אני מרוצה מהמינוי. עד עכשיו עבדתי 10 שנים באותו תפקיד והגיע הזמן כנראה לשינוי".

-זכית להרבה מאוד טלפונים בהודעות בימים האחרונים מאז קבלת התפקיד

" זה כיף לראות שאנשים מכבדים ומעריכים. תמיד נחמד לקבל אהדה ועכשיו חובת ההוכחה היא עליי".

-הופתעת מהצעת התפקיד?

" בהחלט כן. היה מכרז לתפקיד הזה שלא ניגשתי אליו. לא בניתי עליו ולא תכננתי אותו מכיוון שלא פניתי למכרז. לאחר זמן מה פנו אלי על מנת לקבל את התפקיד. נפגשנו ותוך 24 שעות החלטתי לקחת על עצמי את התפקיד הזה ופניי לעבר עשייה".

הוא בן 57. נשוי לרינה ואבא לבת הבכורה אורטל ולתאומות שני ולירז. בן הזקונים הוא אפיק, לוחם בצנחנים. במשך הרבה מאוד שנים היה בשלל תפקידים בצבא כגון מפקד טייסת מנהלה בתל נוף כשבין לבין הוא הוציא תואר ראשון במדעי החברה ותואר שני במנהל עסקים. הוא השתחרר בדרגת סגן אלוף ועדיין עושה מילואים. למרות שלל תפקידים בכירים באזרחות, ביבנה הוא בעיקר פעיל חברתי, לרוב מאחורי הקלעים ללא יחסי ציבור ותמונות בעיתון. רק לאחרונה פורסם כי הוא חבר בוועדה שתעזור לקדם את הספורט בעיר, גם זה כמובן, בהתנדבות.

-איך הגיבו במשפחה?

" תמכו מאוד בצעד שעשיתי. אני מקבל מהם את מלוא הפרגון ואת התמיכה לצעד הזה".

-למה דווקא אתה?

" את זה כנראה צריך לשאול אותם אבל תראה, היום הכל שקוף, הכל חשוף. אני עובד כבר כ10 שנים כמנכ"ל גירון באשקלון. המספרים חשופים בפני כל, ההתנהלות והתוצאות ידועות למי שצריך וכנראה אותם אנשים עשו את החושבים שלהם".

-איזה סוג של מנכ"ל אתה?

"אני לא סוליסט. אני לא חושב שאפשר להצליח כסוליסט. אני מאוד מאמין בעבודת צוות ובשיתוף פעולה. נכון שצריך להתוות את הדרך ובכל מערכת להראות מנהיגות אבל תמיד טוב לשתף ולהיעזר גם באנשים שלך".

-לאן צועד קניון הזהב?

" הקניון צפוי לפתוח בשנה הקרובה את 'גולד מרקט'. מדובר במרקט הגדול ביותר בארץ, לצורך העניין פי 3 יותר משרונה מרקט אשר נמצא בתל אביב. מדובר במתחם של 12 אלף מטרים. כמובן שמדובר באתגר עצום. מעבר למרקט, קניון הזהב הוא הקניון הגדול בארץ ומשרת כמעט את כל המדינה. נכון שהוא נמצא במערב ראשון לציון אבל מגיעים אליו כמעט מכל הארץ, בטח מהאזור שלנו".

-עד כמה זה הולך להשפיע על אורח החיים הנוכחי שלך?

"אני לא חושב שבאופן קיצוני. ברור שבהתחלה אצטרך להשקיע יותר, לתת מעצמי יותר הקשבה, יותר השקעה עד שדברים יסתדרו אבל זה לא אמור לפגוע בשאר הדברים שאני עושה. אולי זה יקרה בשעות אחרות אבל עדיין לא אשנה את סגנון החיים שלי".

-אתה מדבר כמובן גם על הפעילות החברתית שלך ביבנה.

" בין היתר, כן. בהחלט. אני פעיל חברתי בעיר שלי ביבנה ואני מאוד אוהב את זה. אני טוען שכל אחד חייב להחזיר לחברה, בדרך שהוא יכול ומסוגל".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה