כמו צמח בר



האהבה לתקשורת, החיבור לנוער, העשייה המרובה, המאבק בצבא, ההצלחה על מדים, המילואים המרובים וההבטחה לתקיעת יתד במקום. גילי צמח מסמן הצלחה על חודשי הקיץ שעברו ומדבר על הכל

נדמה שגילי צמח נמצא פה כבר נצחים. בכל צומת עיקרית שקשורה לנוער, בילויים, תקשורת ועשייה ציבורית, צמח נמצא שם. זה התחיל עוד כשהוא היה נער ועשה ביבניתון "פורטונה נוער", תקופה מצחיקה כשמזכירים לו את זה אבל כבר אז הייתה לו את התשוקה לתקשורת ועשייה. צמח התבגר וכשלא רצו לגייס אותו הוא עשה בלגן, כשלא רצו להוציא אותו לקצונה, הוא גם עשה בלגן. ממצב של אחד שהמערכת הצבאית ויתרה עליו, יצא קצין מצטיין, נחוש, ערכי ומילואימניק גאה שעושה כמות ימי מילואים בשנה בממוצע כמו שתושב במדינה מחליף גרביים. האישיות הנדירה של צמח באה לידי ביטוי בעבודה מול צעירים. הוא היה יחצ"ן מסיבות שעוזר לאלפי בני נוער להיכנס למקומות הכי שווים והכי נכונים. הוא דובר המכללה למנהל ומקדם את הסטודנטים שם בכל מה שקשור לתקשורת הארצית ומעל הכל, הוא רכז במחלקת הנוער בעיר שאוהב לפרגן לסובבים אותו. בחודשים יולי- אוגוסט הוא היה יותר עסוק מברק אובמה אבל עדיין היה קשוב לכולם. ככה זה כשרוצים לעשות עוד ועוד ועוד. עכשיו, כשאנחנו בתחילת ספטמבר, יש קצת יותר זמן לדבר על הכל.

- גילי עבר עליכם קיץ עמוס במיוחד. ספר קצת על החודשיים האחרונים,  במה הקיץ הזה שונה משנים קודמות?

"הקיץ הזה כמו הקודם היה עם מגוון רחב של פעילויות לבני נוער מכיתות ז'- יב' אודות לראש העיר, מר צבי גוב ארי, לרועי סודאי מנהל מחלקת הנוער, רועי גבאי מחזיק תיק הצעירים ואלי אלוש, מנהל רשת המתנסים ומנכ"ל אירועים. היו המון אלטרנטיבות לבני הנוער מה לעשות, החל מפעילויות בעיר ופעילויות מחוץ לעיר. האירועים שהיו לנו הקיץ: טורניר כדורגל, הקרנה של חצי גמר יורו, סדנת בישול, סדנת משחק עם ישראל אטיאס, נסיעה למימדיון, נסיעה ללונה פארק, 2 מסיבות רחוב, 2 מסיבות בריכה, מסיבה באמפי, מירוץ למיליון של יבנה".

- מה הפידבקים שאתה מקבל ?

"הפידבקים מאוד חמים, בדרך כלל באירוע עצמו אני נמצא על הבמה ועושה שמח לקהל. הנוער מזהה ברחוב ומבקשים שהפעילויות ימשיכו ושלא נפסיק אותן בקיץ. גם החברים מהערים מסביב שרואים את התמונות בפייסבוק לא מפסיקים לפרגן ומתפלאים על האירועים שאנחנו עושים. אבל אין מה לעשות, יבנה מתקדמת גם בתחום הנוער".

- איזה רגע משמעותי אחד עבר עליך בתקופה הזאת?

"בכל אירוע זה תוקף אותי מחדש, כיבנאי שגדל כאן ויישאר לגור כאן לראות את הברק שיש לנוער בעיניים בפעילויות שלנו זה ממיס אותי כל פעם מחדש".

הוא בן 28, חי ביבנה, אוהב את יבנה והצהיר כי ימשיך לגור ביבנה. כבר 4 שנים שהוא חובק סביבו את בת זוגו חן גז שמפרגנת לו על הפעילות הענפה. אין כמעט אף אחד שלא מכיר אותו משלל תפקידיו לאורך השנים. אגב, הוא גם היה אחד האנשים שזכו לקבל פידבק מהעירייה על ימי המילואים הרבים שהוא עושה מדי שנה בדמותו של שלט תמיכה ענק.

- אתה בסך הכל בן 28 ואיש רב פעלים. איזו עשייה מעניינת אותך הכי הרבה?

"אני מעדיף לעשות מאשר לישון, אני אוהב הכל! את הלימודים, את העבודה עם הנוער, את העבודה באגודת הסטודנטים, את המילואים שאני עושה. כלום לא בא על חשבון האחר, אני מוצא זמן להכל, פחות זמן לעצמי".

- אתה רכז הנוער ביבנה. מה אתה יכול להגיד לנו על דור העתיד המקומי?

"ראשית, אני לא היחיד, יש איתי צוות מדהים! רועי מנהל המחלקה, נעמה פריד וספי קוגמן רכזות נוער ובהמשך יצטרפו חדשים, יש ש"שים ויש כמובן את פרלמנט הנוער שמסייע לכל הדבר המדהים הזה לקרות. יש לנו נוער מדהים, אומרים שזה דור שדבוק למסכים, אבל הקיץ מוכיח אחרת- אלפי בני נוער השתתפו בפעילויות. אני יודע שלא כולם ככה אבל מקווה שהשנה נעשה עבודת שטח יותר רחבה כדי לגרום לכלל בני הנוער להגיע".

- מה הדבר שהנוער שלנו הכי זקוק לו?

"יש לנו להציע להם את כל מה שהם זקוקים אליו, פעילויות, אירועים, תנועות נוער, הופעות, מסיבות ועוד המון המון אטרקציות שוות במהלך השנה. לפעמים מי שהולך לתנועת נוער נחשב ל"חנון" והלוואי שהשנה נצליח לשנות את הסטיגמה הזו, יש לנו כל כך הרבה פעילויות מגוונות, לכולם".

- איזה מטרות יש לך בתפקיד?

"המטרה המרכזית שלי זה שלא ישעמם לבני הנוער ביבנה, כאחד שגדל ביבנה והפיקוח היו רודפים אחרינו ממקום למקום אני רוצה שהם יתעסקו בדברים מעניינים במהלך כל השנה ולמחלקת הנוער יש המון מה להציע, פשוט צריכים להגיע".

- היית יחצ"ן מסיבות הרבה מאוד שנים. נראה שאתה שומר על קשר עם הצעירים בכל מחיר

"יש דברים שלא משתנים, כמו שכבר אמרתי, לראות את הברק בעיניים של בני הנוער שנהנים, זה פשוט עושה לי את זה. בנוגע ליח"צ מסיבות, זה בדיוק כמו בני הנוער, בחיים לא החשבתי בליין שבא ליהנות אצלנו כ"לקוח" כולם היו סוג של משפחה ובגלל זה כולם אהבו להגיע לאירועים שלנו".

השילוב של אהבה לתקשורת, הידע הנרחב, יכולת הכתיבה, האהבה בעשייה ציבורית עם שילוב של המדיה החדשה שכוללת פייסבוק, אינסטגרם ושלל המדיות החברתיות, הפכו את צמח לגאון תקשורת שיודע כיצד לתפעל ולייעל את המערכת בה הוא עובד בצורה האופטימלית ביותר

- אתה אוהב תקשורת ובין היתר גם דובר אגודת הסטודנטים המכללה למנהל. היית רוצה להתקדם בתחום?

"אני אוהב את תחום הדוברות, הדיגיטל וההסברה, אני אוהב לייצג את מה שאני עובד בו ומה שאני חי בו ביום יום, ממלא אותי באנרגיות שדברים שאנחנו עושים יוצאים לעיתונות מקומית, ארצית, מהדורות חדשות, קשר עם כתבים ואנשי העולם הגדול בתקשורת".

- מבין כל מה שאתה עוסק בו, במה היית רוצה להתמיד ולעסוק בעתיד?

"כשאהיה "גדול" ארצה להמשיך להתעסק ביחסי ציבור, אירועים ודוברות. מה הכי הייתי רוצה ? להיות דובר של רשות מוניציפאלית".

- אתה איש מילואים מובהק. עושה הרבה מאוד ימים בשנה. מה גורם לך לעזוב הכל ולעלות על מדים?

"התנדבתי לצבא, בכלל לא רצו לגייס אותי, יצאתי לקורס קצינים בכוח למרות שגם לזה לא רצו לתת לי לצאת, קיבלתי הצטיינות בכל תפקיד וכשהשתחררתי ישר זומנתי למילואים, אני עוסק בתחום גיוס המילואים בשעת חירום, מי שמתעסק בזה מבין כמה שזה תפקיד מאתגר ומשתנה לאור המציאות הטכנולוגית העכשווית".

- אתה אוטוטו סוגר 4 שנים עם בת הזוג הצמודה. מה היא אומרת על כל העשייה שלך?

"שמחה לראות אותי נהנה, שמחה לראות שאני תורם ועוזר, כועסת שאני דואג לכולם ורק בסוף לעצמי, גם היא עוסקת בנוער אז היא מבינה את העשייה ומקבלת את זה באהבה".

- יש לחץ חתונה מצד המשפחות?

"גם זה יגיע, אין לחץ, אני צעיר".

- איפה נראה אותך בעוד חמש שנים?

"תמיד תראו אותי ביבנה, באיזה תפקיד? משהו שקשור לאירועים ודוברות. אני אהיה בכל מקום שטוב לי בו ושעושה טוב ליבנה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה