אלוף העולם מיבנה



אחרי שהביס את המתחרים מאיטליה, בלרוס ופקיסטן, זכה איתיאל שרעבי בן ה 38 מיבנה במדליית זהב באליפות העולם בג'יו ג'יוטסו. כבוד

לפני שנתיים בערך ערכתי ראיון עם איתיאל שרעבי. הוא היה אחד הלוחמי ג'יוג'יטסו הטובים ביותר בעולם שזכה בלא מעט תארים ותחרויות ושלל מדליות. הכתבה עסקה בין היתר על השילוב בין האמונה הדתית שלו, התמיכה מהבית של האשה והמשפחה וכמובן האימונים האינטנסיביים והמפרכים. כעת, בא שרעבי על שכרו כשעשה היסטוריה וזכה באליפות העולם שנערכה בבלרוס בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג. לפני הכל, מבקש שרעבי להודות לכולם " תודה רבה לבורא עולם שזיכה אותי ונתן לי את הכוחות, תודה ענקית לאשתי שבזכותה ורק בזכותה הגעתי להצלחות האלו. תודה למשפחה שלי שתמכה בי, הוריי וילדיי תודה ענקית לאמיר בוארון מנהל הנבחרת, תודה לכל מי שעזר ותמך בי לאורך כל הדרך ,הפרופרסור שלי gabriel kitober, ערן ברט הענקי, יונתן הראל, דודי שטטר ו קואלה team , עידו ורועי פאריינטה. לכל חבריי למשלחת שייצגה את ישראל בכבוד גדול וזכתה בתארים כמוני: שי ברנד אלוף עולם עד משקל 94, פיני חדידה אלוף עולם וזכיה כפולה במדלית זהב כד משקל 100 קג, תומר האדיר, משי שזכתה אף היא בזכיה כפולה בזהב ואלופת העולם לנוער, אבי סגן אלוף עולם לאדולט , ארז סגן אלוף עולם , ויקי ומושיקו שנתנו קרבות מדהימים. וגם לסנסאי אופיר אילן שמלמד ברמות ויצמן שהוא מורה הדרך שלי וכמובן לתלמידיי היקרים, הכל התקבץ לנקודה הזו".

באיזה מצב הגעת לאליפות העולם?

"הגעתי לאליפות העולם, כמעט באפיסת כוחות, אחרי 3 חודשים של אימונים מפרכים שבהם יום יום אני עובר אימון מתיש על כושר גופני המותאם לסוג קרב שכזה ובנוסף, אימונים מול מספר יריבים מקבוצות שונות בארץ שעזרו לי להתכונן על מנת לתת לי פלטפורמה טובה ומכינה לקראת התחרות, למשל: קבוצת koala team מרחובות, הקבוצה של ערן ברט מתל אביב, והקבוצה של אמיר בוארון מנתניה. שבוע שקדם לתחרות ביצעתי מילואים של 5 ימים מחמישי ועד רביעי בבוקר. התרגיל היה קשה שבו השינה מועטה, והמשימות מרובות. טסתי ברביעי לילה ובחמישי כבר התחריתי".

האם היית מועמד מוביל לזכות?

"לא הייתי מועמד מוביל כיוון שהיריב האיטלקי היה פעמיים אלוף naga שזו תחרות גיוגיטסו וגרפלינג בינלאומית יוקרתית מאוד".

הוא גר ביבנה, בן 38, עוסק בזה הרבה מאוד שנים ויש לו שלושה בתי ספר בתחום. בחור דתי שמשלב בין הכל ומוקיר תודה לכל מי שנמצא סביבו ועזר לו בכל סיטואציה כל שהיא. במשך הימים האחרונים מקבל שרעבי מאות הודעות וטלפונים והוא לא מפספס אף אחד וחוזר לכולם. כעת כל כולו תקווה כי הענף הזה יהפוך לאולימפי , מה שיגרום לישראל ולשרעבי להיות פוטנציאל מדליה באופן טבעי. בינתיים, ממשיך איתיאל להתאמן ולעבוד קשה, הפעם עם הטייטל אלוף עולם.

איך היה הקרב על הזהב?

"בגמר ניצחתי את היריב האיטלקי לאחר שראיתי את הקרב שלו מול היריב הבלרוסי ראיתי את נקודות החולשה שלו ותכננתי קרב מחושב מראש ומדויק , כך כבר כשעליתי ידעתי שאני הולך לתקוף ראשון בהפלה לקרקע שנקראת סינגל לג בו אני צולל לרגל של היריב, אוחז בה, מניף אותו באוויר ומטיל אותו לקרקע בעוצמה, לעמדת שליטה מהסייד (מהצד), כך הובלתי עליו ב 5 נקודות כבר על ההתחלה ושירדוף אחרי. לאחר מכן הוא הפך אותי וכמעט הגיע לנק' יתרון אך הניסיון שלי הביא אותי לכך שהיציאה מהזירה תחזיר אותנו למצב שיהיה לטובתי וכך גם פעלתי ומשכתי את הקרב מחוץ לזירה . עם המשך הקרב משכתי את האיטלקי לתוך המשחק שלי והפכתי אותו, אז כבר הובלתי עליו 7/2 ותפסתי לו את הגב והתחלתי להכניע אותו עד שנגמר זמן הקרב. וכך גברתי עליו 14/2 "

 איך הרגשת ברגע הזכייה?

"ברגע הזכייה, נתתי צעקה ענקית של שחרור אנרגיות שהצטברו לאורך כל הזמן הזה, כשהשופט הרים את ידי, צעקתי את הפסוק "שמע ישראל" זה בא לי בטבעיות, הרגשתי שהיה איתי שומר מלמעלה, הייתי מאוד חד, מאוד מדויק, הכל הלך בדיוק עם מה שתכננתי, זה רק מלמעלה, ההשגחה העליונה. בכל זאת התחושה היא התרגשות גדולה מאוד לצד שחרור אדיר, אחרי הזכייה ביום הראשון לתחרות, ישבתי מחוץ לדלת של החדר עד 3 לפנות בוקר וסתם צפיתי בקרבות ועניתי לכל ההודעות תמיכה של החברים שלי, התלמידים וההורים שפרגנו והייתי ממש משוחרר כמו אחרי מלחמה גדולה ומתישה".

מעט על הארגון :

איגוד הגרפלינג האבקות(למטרות הכנעה) הינו חלק מאיגוד ההאבקות העולמי נועד לקדם את אחד מענפי הספורט הצומחים בעולם .סוג,ספורט זה מתמחה בשני מקצים עם ובלי חליפה .עם חליפה בפועל משתמש בסגנון הגיו גיטסו הברזילאי ובעצם דומה לגודו מלבד העובדה שהקרב ממשיך על הקרקע למטרות הכנעה על ידי בריחים או חניקות .המקצה ללא חליפה הינו זהה בחוקיו רק ללא חליפה אלא עם בגד גוף. כוונת איגוד ההאבקות העולמי להכניס את זה כמקצה אולימפי נוסף.

 אילו תכונות צריך על מנת להפוך לאלוף עולם?

"התכונות שהפכו אותי לאלוף הן נחישות התמדה ואמונה עצמית" .

 מה המטרות הבאות שלך?

"המטרות הבאות שלי הן: מינוף הזכייה שלי לקידום התלמידים שלי לתחרויות בין לאומיות, פיתוח 3 בתי הספר שבניהולי : נס ציונה , ק. אונו ורמת השרון".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('6d2acb0b-407b-4401-a330-e7c2231dc365','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('c009e0a8-2ee6-450f-839f-a581385c41f3','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה