מי הם הלקוחות הטובים ביותר של העסק שלך?



דמיינו לעצמכם שבאולם קבלת הפנים בשדה התעופה, יעמוד בחור צעיר עם שלט שעליו כתוב "כולם". מה לדעתכם יקרה?

 דמיינו לעצמכם שבאולם קבלת הפנים בשדה התעופה, יעמוד בחור צעיר עם שלט שעליו כתוב "כולם". מה לדעתכם יקרה? האם באמת כולם ייגשו אליו? ובעצם – האם מישהו בכלל ייגש אליו כשהוא מחזיק שלט שמיועד ל"כולם"?

 

התשובה כמובן היא "לא". אף אחד לא מתייחס לפניה שממוענת ל"כולם", וזה נכון לא רק בשדה התעופה, אלא גם במגרש העסקי, כשהשיווק שפונה ל"כולם", לא מצליח להביא אף לקוח אל העסק.

 

אז מה הפתרון? בחרו באסטרטגיה מנצחת שנקראת "שיווק לנישה" ומותאמת במיוחד לעסקים קטנים שאין להם היכולת לרוץ במקביל על מספר שווקים. האסטרטגיה הזאת הפכה למקובלת מאוד בשנים האחרונות, ובבסיס שלה עומדת הבחירה בפניה לקהל מסוים תוך פיתוח התמחות שהופכת את העסק לאוטוריטה מובילה, במתן פתרונות בלעדיים המדויקים מאוד לפלח השוק הספציפי הזה.

 

עדיין לא הצלחתם לבחור את הנישה המתאימה לכם ביותר? אז קבלו 4 שאלות שיעזרו לכם לזהות מיהו הקהל שהכי נכון לכם לפנות עליו ומהם המוצרים והשירותים שכדאי לכם להציע לו:

 

1.      מהם היתרונות הייחודיים שלכם ?
לכל עסק יש יכולות וחוזקות ייחודיות המבדילות בינו לבין המתחרים שלו ומציבות אותו בעמדת יתרון. הסתכלו על העסק שלכם באומץ ובצורה אובייקטיבית וזהו את התכונות שמאפשרות לכם, לבלוט בין ים המתחרים שלכם ולהציע איכויות בלעדיות ללקוחות שלכם.

 

2.      מהם הדברים שאתם הכי אוהבים לעשות?
כדי שבאמת תוכלו להצליח בנישה בה תבחרו היא חייבת להיות בהלימה עם נטיית הלב שלכם, עם התשוקה שלכם ועם העשייה שאתם הכי אוהבים בעסק. אז חזרו לרשימת היתרונות שכתבתם בסעיף 1 וכעת בחרו מתוכה את השירותים שאתם הכי נהנים לספק. 

 

3.      מה אנשים באמת צריכים?
כעת הגיע הזמן להצליב את מה שאתם רוצים לעשות עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. זהו בעצם השלב שבו אתם מתחילים לבנות את סל המוצרים הייחודי שלכם תוך הסתכלות משולבת על היתרונות והרצונות שלכם ועל צרכי הלקוח -  כי במפגש שלכם נמצא היתרון היחסי שלכם.
       

על מה אנשים יהיו מוכנים לשלם מספיק כסף?

  1. עברו שוב על רשימת המוצרים והשירותים שכתבתם וחישבו על אילו מהם אנשים יהיו באמת מוכנים לשלם לכם מספיק כסף תמורת המאמץ, המומחיות וההשקעה שלכם.

 

עדיין לא הצלחתם להגדיר במדויק את הנישה שלכם? זה הזמן להיעזר במומחה בעל ניסיון במתן ייעוץ עסקי לעסקים קטנים, מנטור עסקי או יועץ שיווקי שיוכלו למקד אתכם לקהל המתאים לכם ביותר.

 

ומה אחר כך? אחרי שהגדרתם את הנישה, הגיע הזמן לבנות תוכנית שיווקית כדי להגיע אל הקהל הנכון לכם ולהביא עוד לקוחות אל העסק.  וגם כאן, אפשר להיעזר בניסיונו של מנטור עסקי מקצועי שכבר הוכיח יכולות בתחום של קידום עסקים קטנים -  זה יחסוך לכם הרבה טעויות יקרות ויקצר את הדרך שלכם אל ההצלחה.

 אני מאחלת לכם המון בהצלחה עם העסק שלכם ומזמינה אתכם לפנות אלי בכל שאלה: 050-6660746 

 

גרסיאלה שפירו-גולדמן, מנכ"לית ובעלים מרכז גרייס™ – מנטורינג להצלחה. מנטורית לפיתוח קריירה ומקצוע * מלווה עצמאים ובעלי עסקים להצלחה עסקית שיווקית. מומחית לשיווק ומיתוג. מרצה בכנסים, מכללות וארגונים.  www.Graciela.co.il-

sans-serif"; mso-ascii-theme-font:minor-bidi;mso-hansi-theme-font:minor-bidi;mso-bidi-theme-font: minor-bidi;color:black'>

 

  1. מה אנשים באמת צריכים?
    כעת הגיע הזמן להצליב את מה שאתם רוצים לעשות עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. זהו בעצם השלב שבו אתם מתחילים לבנות את סל המוצרים הייחודי שלכם תוך הסתכלות משולבת על היתרונות והרצונות שלכם ועל צרכי הלקוח -  כי במפגש שלכם נמצא היתרון היחסי שלכם.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה