נהג חדש? עצור בצד. מידע שכדאי לך לדעת אם קיבלת דו"ח תעבורה



נהג חדש- אילו קיבלת דו"ח מסוג ברירת משפט (קנס בסכום של 250 ש"ח) בגין עבירה של נהיגה במהירות מופרזת כיצד היית פועל? נהגים רבים יבחרו לשלם את הדו"ח שקיבלו ולשכוח מהעניין במהרה

עם זאת, מרבית הנהגים החדשים לא מודעים לעובדה כי אם יתפסו נוהגים במהירות מופרזת (אפילו אם החריגה מזערית) יהיו חשופים לסנקציות חמורות הקבועות בחוק. ראשית, נהג חדש אשר נתפס נוהג במהירות מופרזת לא יוכל לקבל רישיון נהיגה קבוע בסיום תקופת הגדרתו כ"נהג חדש". במקום זאת, יופתע לגלות כי יוזמן על ידי משרד הרישוי ויידרש לבצע מבחן תיאורטי ומבחן מעשי מחדש (תיאוריה וטסט). שנית, גם לאחר מעבר בחינות הרישוי בהצלחה, יונפק רישיון נהיגה אשר יהיה אף הוא מוגבל לשנתיים והנהג יוגדר למשך שנתיים נוספות כ"נהג חדש" על כל המשתמע מכך.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שעבירה של נהיגה במהירות מופרזת מהווה עבירה המצויה בתוספת השלישית לפקודת התעבורה. סעיף 12א(ב) לפקודת התעבורה קובע כי נהג חדש אשר הורשע באחת מהעבירות המצויות בתוספת השלישית בתקופת הגדרתו כ"נהג חדש", תתנה רשות הרישוי את חידוש רישיונו במבחנים שתקבע. המשמעות היא שנהג חדש אשר במהלך השנתיים הראשונות לקבלת רישיונו הורשע בעבירה המצויה בתוספת השלישית (עבירת מהירות  מופרזת היא אחת מהן) יידרש על ידי משרד הרישוי לבצע מבחני תיאוריה וטסט מחדש.

איך נמנעים ממצב זה? חשוב לדעת, כי תשלום קנס מהווה הודאה בביצוע העבירה.  לכן, אם אתם נהגים חדשים כדאי להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום התעבורה בטרם תשלמו את הדו"ח (גם אם הקנס נמוך) וזאת כדי להימנע ממצב המתואר בדוגמה שלעיל. אם קיבלתם הזמנה למשפט, חשוב על אחת כמה וכמה להתייעץ עם עו"ד לענייני תעבורה ולברר את מצבכם המשפטי.

עו"ד אשר אינו בקיא בתחום התעבורה ייתכן ויתפתה לסיים את עניינכם במהרה בהסדר  טיעון אשר לכאורה נראה מקל, אך יכול להיות בעל השפעה ארוכת טווח כאשר בסיום תקופת ה"נהג חדש" תגלו כי עליכם לבצע מבחני רישוי מחדש  וכי תחשבו לנהגים חדשים לשנתיים נוספות. לכן, אם אתם נהגים חדשים וקיבלתם זימון לבית משפט או לחילופין דו"ח מסוג ברירת משפט (קנס) התייעצו עם עו"ד לענייני תעבורה ומנעו מעצמכם מפח נפש בהמשך הדרך. 

ע"ד שני חיון בעלת משרד עורכי דין המתמחה בתחום התעבורה ומשמשת כסגנית יו"ר וחברת נשיאות ועדת התעבורה ארצית של לשכת עורכי הדין .

חפשו אותנו בפייסבוק:  עו"ד שני חיון משרד עורכי דין לתעבורה

נייד:  052-6908420

משרדנו מעניק ייצוג משפטי בכל בתי המשפט בארץ.

 

**אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. המסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה