ביאליק עושה בית ספר



"לא משנה מהיכן התלמיד בא-אצלנו הוא יגיע רחוק!"- זה המוטו של בית הספר 'ביאליק' לטבע ומדעים ביבנה בניהולה של דליה גבריאלי. בית הספר שעבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש ממצב את עצמו כאחד המובילים והאיכותיים בעיר והורים רבים כבר מזהים את המגמה ומבקשים לצרף את ילדיהם להצלחה. "בחרנו לראות בכל תלמיד את נקודות החוזק שלו ולטפח אותן", אומרים בביאליק

המהפכה החינוכית שעובר בית הספר היסודי ביאליק ביבנה משפיעה באופן ישיר על תחושת השייכות, המסוגלות ואקלים הבית ספרי שעשה קפיצה מדרגה דרמטית בשנים האחרונות. כל מי שנכנס בשערי בית הספר לא יכול להתעלם מהאווירה החינוכית והלימודית שתופסת אותך כבר בשער הכניסה ובמסדרונות המובילים לכיתות. הישגי המיצ"ב הגבוהים הן בתחום הלימודי והן בתחום האקלימי והאחוז הגבוה של בוגרי בית הספר הלומדים בכיתות המצוינות והסייבר בחטיבות הביניים, מצביעים על ההשפעה החיובית של התכניות על תלמידי ביה"ס ובוגריו. גם ראש העיר, צבי גוב-ארי שבע רצון מהעשייה החינוכית בבית הספר וההישגים אליו הוא מגיע. גוב-ארי אשר הנפגש באופן אישי עם מנהלי כל בתי הספר בנושא תוצאות המיצ"ב מצא לנכון לציין את בית ספר ביאליק על שינוי משמעותי בכל הפרמטרים הנמדדים ברמה שראויה להערכה מיוחדת. 

 

בתחילת השנה עורכים בבית הספר מיפוי הוליסטי לכלל התלמידים ומתאימים לכל תלמיד את המענים המתאימים לו על-פי צרכיו וכישוריו. "בבית הספר מתקיימים שני ימי לימוד ארוכים בשבוע", מספרת המנהלת דליה גבריאלי, "התלמידים לומדים עד לשעה 16:00, נהנים מארוחת צהריים קלה ולאחריה משתתפים בחוגי העשרה. כל התלמידים משתתפים גם בהעשרה בשני תחומים: אנגלית ומדעים החל מכיתה א'". תלמידי הכיתות הצעירות משתתפים בחוגי מדענים צעירים המועברים ע"י נוער שוחר מדע של הפקולטה לחקלאות ברחובות ותלמידי כיתות ד-ו משתתפים בחוג רובוטיקה יוקרתי המועבר ע"י נציגי חברת ההייטק 'נובה' פארק המדע בנס ציונה. אחת לשבוע נוסעים תלמידי כיתות ד'-ו' למשרדי החברה, אוכלים צהריים עם עובדיה ומשתתפים בחוג רובוטיקה ולומדים לתכנת ולהפעיל רובוטים. בוגרי בית הספר זוכים לפגוש אחת לחודש מדען מעמותת חתני פרס נובל ולשמוע הרצאה מרתקת בתחומים מגוונים.

 

בנוסף בוחרים התלמידים חוגי העשרה  כגון: כדורסל, טקוואנדו, תיפוף ירוק, ריקודים סלונים, אומנות, משחקי חשיבה, צילום, נגרות ווטרינר צעיר. חוג ייחודי נוסף שנפתח השנה בשיתוף עם קרן הורביץ ועמותת תובנות בחינוך הינו "בישול בין דורי" מסביב לארצות הים התיכון. "אחת לשבועיים נפגשים תלמידי כיתה ד' עם גמלאי יבנה, ברובם ניצולי שואה, למפגש קולינרי משותף, לומדים יחד על מדינה מארצות הים התיכון ומבשלים מתכונים המאפיינים מדינות אלו", מספרת גבריאלי כשחיוך של שביעות רצון נסוך על פניה. את המתכונים מכינה רות סירקיס המלווה את הפרויקט הייחודי בהתנדבות.

 

עיריית יבנה וראש העיר, צבי גוב-ארי משקיעים רבות בבית הספר: בשנתיים האחרונות הוקמו מעבדות מדעיות עם ציוד חדיש ומשוכלל. "כל הכיתות מאובזרות באמצעי קצה  התואמים את מיומנויות המאה ה-21. בית הספר נבחר להיכלל בין 22 בתי ספר בארץ אשר משתייכים למיזם החברתי 'תובנות בחינוך' הנותן רוח גבית לבית הספר ומסייע לו להפוך למצטיין בעיר, זאת ע"י גיוס משאבים כלכליים ואנושיים", מספרת גבריאלי. בכל שבוע מגיעים אל בית הספר כ- 50 מתנדבים מן הקהילה ויחד עם הצוות הם מעצימים את התלמידים בתחומים שונים. אחד הפרויקטים הינו קבוצות מצוינות במתמטיקה ואנגלית. תלמידים מצטיינים מקרב תלמידי כיתות ה'-ו', נפגשים אחת לשבוע עם מהנדסים גמלאי חברת אורמת ולומדים יחד. השנה הוקם בבית הספר חדר מתמטיקה מעוצב ומאובזר

 

 

 

 

המאפשר לתלמידים ללמוד ולחוות את המקצוע באופן מוחשי, ויזואלי תוך חיבור לעולמם של הילדים. בכל שנה בוגרי בית הספר משתתפים ביריד חקר מחוזי של משרד החינוך, עבודות החקר עוסקות בעיקר בתחום הצפרות ובית הספר שותף למיזם חקר הציפורים הארצי.

 

בשנה שעברה הקימה עיריית יבנה בחצר גן זואולוגי עשיר בבעלי חיים. הטיפול בהם מעשיר את הידע ומטפח בקרב התלמידים אחריות, אמפתיה וחמלה כלפי החי. ארנבונים, שרקנים, תרנגולים, אווזים, צ'ינצ'ילות, צבים, עיזים, כבשים ומגוון רחב של מיני ציפורים זוכים לליטוף וטיפול של הילדים. הגן פעיל ותוסס לאורך כל היום ובמסגרת תכנית הלימודים משולבים בעלי החיים בשיעורי טבע, שפה, חינוך גופני, מדעים, כישורי חיים ועוד. "מה שיפה הוא שהתלמידים אחראים על תחזוקת הגן, בכל בוקר הם מאכילים את בעלי החיים, מסדרים ומטפלים בכלובים", מספרת אחת האימהות. תלמידי כיתה ו' הוכשרו לתפקד כמדריכי טבע והם מפעילים את תלמידי השכבות הנמוכות בגן הזואולוגי. התלמידים דואגים להעשיר את מזון החיות בשאריות מזון שמביאים מביתם, דואגים לבנות לבעלי החיים בתי עץ בחוג הנגרות. בנוסף ללמידה, הגן מהווה מרכז טיפולי לתלמידים- טיפולי תרפיה באמצעות בע"ח (זואותרפיה) ע"י מטפלת מוסמכת. בחצר בית הספר נמצא גם הגן הבוטני בו התלמידים זורעים, שותלים ועוקבים אחר צמיחתם של הפירות, הירקות העצים והשיחים אותם שתלו.

 

תלמידי ביאליק יוצאים לסיורי טבע בסביבת בית הספר ובאזורים מרוחקים. "אנחנו מעודדים את התלמידים להיות אזרחים תורמים לקהילה במגוון פעילויות, אחת מהן היא אימוץ גן של ילדים בעלי צרכים מיוחדים", אומרת גבריאלי ומוסיפה כי "שני הצדדים יוצאים נשכרים". בבית הספר ניתנים מענים מגוונים המאפשרים לתלמידים בעלי לקויות למידה או קשיים אחרים להשתלב בהצלחה. בבית הספר פועלת עובדת סוציאלית, מגשרת, בנות שירות, סטאזר'רים לעבודה סוציאלית, לייעוץ ולטיפולי זואותרפיה, מורים מתגברים מטעם פרויקט פאק"ט ותלמידי כיתות י"א מהתיכונים האורן,  האלון ואורמת אשר מגיעים אחת לשבוע לסייע לתלמידים. "מעורבות ושותפות הקהילה היא נר לרגלינו ואנו מקיימים אירועים רבים בשיתוף הקהילה. יום זהירות בדרכים, הצגות ומופעים משותפים, ימי שיא ועוד הם רק חלק מהפעילויות. אנו מוכרחה לציין את הנהגת ההורים הפעילה ושותפה להחלטות ולפעילויות", אומרת גבריאלי. אחת לשבוע מתקיימת סדנת הורים בנושא אתגרי ההורות ובנוסף קיימת קבוצת כדוריד נשים "מאמנט" המייצגת בכבוד את בית הספר גם בתחום הספורטיבי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה