יוצאים לאכול בעיר עם צחי יונה



מדי שבוע ייצא צחי יונה, חובב אוכל מושבע, למסעדה אחרת ביבנה ויביא לכם מרשמיו האישיים. והשבוע: "אתיס"

השבוע ביקרתי במקום ייחודי בעיר ומקצועי ביותר בתחומו.

קונדיטוריית ''אתיס'' שממוקמת בתחנת הדלק אלונית קרוב מאוד למחלף של כביש 4 המנוהלת ע"י אתי אזולאי.

המקום הוא סוג של בוטיק לקונדיטוריה ואפיה. עוגות בהזמנה אישית, עוגיות, קינוחים מתוקים ומלוחים, פרליני שוקולד ועוד.

ב-''אתיס" דווקא בחרתי להתמקד במאכל אהוב עלי ומסקר שעשיתי להרבה אנשים יש חולשה אליו ורצון לאכול אותו אפילו כמעט בכל יום, אם רק היו יכולים, הבורקס.

הבורקס הוא אחד המאכלים הלאומים והמנחמים ביותר. כל מאפיה מוכרת בורקסים ובדרך כלל הם אכילים והכל בסדר, אבל כשאתה מגיע לבורקס טעים מאוד הסיפור הופך לשונה לגמרי. כשיוצא לכם לנסוע לצפון, תעברו בצומת קריית אתא ותכנסו אל ''בורקס העגלה'' ותבינו על מה אני מדבר. אגב, גם בורקס גדרה הקרוב אלינו מציג רמה טובה וטעימה בקטגוריה.

אצל ''אתיס'' הבורקס זה בעצם בורקיטס קטנים וטעימים, כמובן שיש את במילוי גבינה ותפוח אדמה המוכרים לכולנו, אבל הייחודיות אצלם זה הבורקס עם גבינה יוונית, בורקס עם גבינה מלוחה וזיתים, בורקס עם מילוי פיצה ובורקס עם חציל. הכל מגיע ביחידות קטנות וטעימות.

אגב יש גם בורקס עם תרד, משהו שאני אישית פחות מתחבר אליו, אבל זה כבר לא עניין של איכות, אלא של טעם ולשום מאכל עם תרד לא התחברתי מעולם וכנראה שפופאי אני כבר לא אהיה בגלגול הזה.

חוץ מהטריות של הבורקסים ב-''אתיס'' כשכל שעה יוצא מהתנור מגש חדש, הסוד הוא בבצק הדק, האוורירי והרך. בורקס טעים הוא בורקס שלא מכביד עליך וכזה שלא תרגיש בו את השמנוניות שתהרוג אותך בשלב מסוים מצרבת. הבורקיטס של ''אתיס'' נמסים בפה והמילוי טעים, אקטיבי ומורגש. לא פעם נתקלתי במאפיות שפשוט לא מרגישים את המילוי שלהן, במיוחד בגבינה, ומזל שלבורקס היה את צורת המשולש שמסמל גבינה, אחרת לא באמת היית יודע איזה בורקס אכלת.

והנה ההמלצה שלי לבעלי עסקים בקטגוריה, אתם רוצים שאנשים יגיעו אליכם בבוקר? תכינו קפה איכותי. אז אצל ''אתיס'' יש קפה איכותי מאוד, אחד הטובים בעיר. הקפסולה איכותית ולא צורבת, ההקצפה נכונה ומידת חוזק בדיוק לטעמי. המחיר לא זול, אבל יש תמורה.

אגב, אהבתי את העניין שבמקום שואלים אותך ''כמה סוכר תרצה?'' ולא נותנים לי לשם סוכר ולבחוש לבד, תקראו לזה עצלנות או פינוק שלי, אני קורא לזה שירות.

המקום קטן, האווירה חמימה והכל נראה חדיש ונקי מאוד. 2-3 שולחנות בפנים וגם בחוץ ואם לא מצאתם מקום לשבת, תצטרכו לקחת אתכם את הקפה והמאפים לדרך.

בתאבון ושבת שלום.

 

מגוון בוריקיטס: 55 ₪ (לקילו)

קפה גדול: 14

קפה קטן: 12

כשרות: יש

משלוחים: אין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה