אנשים טובים באמצע הדרך



מיזם 'מחוברים לחיים' של עזר מציון מסייע לאלפי חולים ברחבי הארץ, להגיע לטיפולים רפואיים וזאת באמצעות 180 קבוצות וואטסאפ, שפועלות לפי אזורים. מנהל הקבוצה ביבנה הוא אבי בבאי, שמקשר בין עשרות הפונים למתנדבים. "אנחנו שואפים לתת מענה לכל פנייה ולכן זקוקים למתנדבים נוספים" הוא אומר

"מחוברים לחיים" הינו מיזם חדשני של "עזר מציון" בו נוטלים חלק כ-4,000 איש מכל רחבי העולם. הקבוצות מטפלות בכ-2,000 משימות בחודש, כאשר הכל נעשה בהתנדבות מלאה ומתוך מטרה אחת, להרבות חסד בעם ישראל ולסייע לחולים ולבני משפחותיהם. קבוצות נוספות, הקיימות ברחבי העולם, מסייעות בשינוע של תרופות וציוד רפואי קל לארץ וגם במקרים שונים לחו"ל. 

עשרות בקשות נשלחות מידי יום ומקבלות מענה בתוך דקות באחת מ-180 קבוצות החסד בוואטסאפ של "מחוברים לחיים".

הרעיון הוא פשוט, היות ואפליקציית המסרים כבשה את כולנו כבר מזמן הוחלט לנצל אותה גם למטרות טובות ולחבר באופן מיידי בין אנשים חולים, הזקוקים לעזרה בהגעה לבתי החולים, או בני משפחותיה לבין המתנדבים, שמסיעים אותם ברכבם הפרטי. הקבוצות מחולקות לפי אזורים, כשאת אזור יבנה מנהל אבי בבאי ובקבוצה חברים כיום 40 מתנדבים. "המטרה היא לעזור לחולים, שמקבלים טיפול רפואי על בסיס יום-יומי כמעט, להגיע לבתי החולים" הוא מסביר. "לפעמים מדובר באנשים מבוגרים, שהם אינם ניידים, באנשים דלי אמצעים, בכאלה שאין להם איך להגיע או שהטיפולים קשים להם ומתישים אותם. יש מצבים שבהם הם צריכים להתייצב בבית החולים בכל יום וזה גוזל המון כסף, כאן אנחנו נכנסים לתמונה. האנשים האלה יוצרים איתי קשר ואני מעלה את הבקשה בקבוצה ופונה למתנדבים. לפעמים יש מישהו שבמקרה נוסע לכיוון ועובר דרך בית החולים, אז הוא מכניס את החולה מלווה אותו. הרבה פעמים מדובר במתנדבים שמגיעים לאזור בכל בוקר במסגרת העבודה, אז הם לוקחים איתם את החולים. יש גם מקרים שבהם המתנדבים יוצאים במיוחד כדי להסיע את החולים ולהיות איתם. במקרה האחרון, למשל, שטיפלתי בו מדובר בבחורה צעירה בת 24 מיבנה שחלתה במחלה קשה וצריכה להגיע לטיפולים כימוטראפיים בבלינסון בכל יום למשך שבעה שבועות. זה קשה גם כלכלית וגם לוגיסטית, אז העלתי את הבקשה שלה ובכל פעם שיש מי שיוצא לכיוון היא מצטרפת אליו".

 

באילו מקרים אתם עוד נותנים מענה?

 "אנחנו מסייעים גם לבני משפחה להגיע לבתי החולים ומאפשרים להם לבקר את הקרובים שלהם, בצורה שהיא עד כמה שאפשר נוחה ולא מסרבלת. יש משפחות של חולים קשים שמקבלות מאיתנו סלי מזון בכל יום חמישי. גם זה נעשה בעזרתם המתנדבים, שאוספים את הסלים מהמרכז ומפזרים אותם בבתים ברחבי יבנה. אנחנו גם דואגים לבקר חולים, כאלה שמרגישים בודדים או שאין להם בני משפחה. לאחרונה היה לי מקרה של צעיר תושב יבנה, בעל משפחה קטנה מאוד שמתקשה להגיע אליו והוא ביקש חברה. אז הפצתי את הבקשה והמתנדבים הגיעו לבקר אותו ואירחו לו חברה".

 

בבאי (33) הוא אב לארבעה ועובד לפרנסתו כמשגיח כשרות במועצה הדתית ביבנה. 'מחוברים לחיים' אינו הפרויקט ההתנדבותי היחיד שלו והוא גם מתנדב במד"א ומשמש כנהג אמבולנס 8 שעות שבועיות.

 

זה גוזל ממך לא מעט זמן, לא?

"מעולם לא הסתכלתי על זה בצורה כזאת ולא בדקתי כמה זמן זה גוזל ממני. אני מתנדב במד"א וכונן 24 שעות, גם בשבתות ובחגים למרות שאני אדם דתי ואנחנו מנהלים אורח חיים דתי בבית. המטרה היא להציל חיים או לעשות מעשה חסד וזה מה שעומד לנגד עיני. אני בא ממשפחה כזאת, ככה חונכתי וככה אני מחנך את ילדי. הם יודעים שאם אני מקבל קריאה גם באמצע הקידוש אני קם והולך להציל חיים, והם יושבים ומחכים לי. כשאני חוזר אני תמיד מספר להם על מה שהיה, הם מביעים עניין והם הראשונים שקופצים כששומעים את הביפר שלי מצפצף. 'מחוברים לחיים' זה עוד פרויקט, שאני שמח וגאה לקחת בו חלק כי אנחנו באמת עושים דברים טובים ומקלים על החולים".

 

הקבוצה של יבנה מונה, כאמור, 40 מתנדבים ובבאי מרגיש כי לאחרונה הוא אינו עומד בעומס הפניות. "הבוקר, למשל, קיבלתי בקשה לעזרה ממישהי שצריכה להגיע לבית החולים במרכז ועדיין לא מצאתי מתנדב שיעזור לה בזה ואני אפילו לא יודע איך להגיד לה את זה" הוא מספר. "לצערי יש יותר ויותר פניות וחסרים לנו מתנדבים. אני בטוח שיש עוד הרבה אנשים שלא יודעים על המיזם הנפלא הזה ולכן לא מצטרפים וברגע שיידעו הקבוצה שלנו תתמלא במהירות. כרגע בגלל שהקבוצה עדיין קטנה יש עדיין פניות שנשארות, לצערי, ללא מענה.

 

****הצטרפו עוד היום לקבוצת 'מחוברים לחיים יבנה' שלחו סמס או וואטסאפ לאבי 
0543110409

 



 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה