דקר ויבצע עבודות שירות בלבד



כתב אישום חמור שהוגש כנגד תושב אשדוד הסתיים בעונש חריג ומפתיע של עבודות שירות בלבד. בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדתו של עו"ד עדי כרמלי באשר לנסיבותיו החריגות של האירוע והעדיף את שיקומו של הדוקר

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אהרון משניות, גזר השבוע (ה') שישה חודשי עבודות שירות על צעיר תושב אשדוד, שהוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו עבירה של חבלה בכוונה מחמירה. בכך קיבל למעשה השופט את עמדתו של עו"ד עדי כרמלי, שייצג את הנאשם, ועל עף נסיבותיו החמורות והפציעה הקשה שנגרמה למתלונן מעדיף את שיקומו של הנאשם על פני הענשתו בחומרה.

על פי כתב האישום הנאשם והמתלונן שהיתה בינהם היכרות מוקדמת על רקע של מגורים בשכנות, נפגשו במועדון באיזור התעשייה באשדוד, בין השניים התפתח ויכוח ומאבטחי המועדון הפרידו בינהם. לאחר צאתם מהמועדון המתלונן ניסה לתקוף הנאשם מספר פעמים ואנשים שהיו במקום הפרידו בינהם.

בשלב מסוים הנאשם והמתלונן התרחקו מהמקום והלכו אל החנייה הסמוכה, כשהם אוחזים זה בזה. בשלב זה, הנאשם שלף סכין ודקר את המתלונן שתי דקירות בפלג גופו העליון. אחת הדקירות חדרה לחלל הבטן ופגעה בכבד, דקירה נוספת פגעה במתלונן בצד שמאל של בטנו. בעקבות החבלות המתלונן נלקח לבית החולים, נכנס לניתוח דחוף ואושפז למשך מספר ימים.

 הנאשם שהיה מיוצג בדיון על ידי עו"ד עדי כרמלי הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו סעיף העבירה בכתב האישום יתוקן לעבירה של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות. ע"פ ההסדר התביעה תעתור ל – 10 חודשי מאסר בפועל ואילו ההגנה תהיה חופשייה בטיעוניה.

 במסגרת הטיעונים לעונש עורך הדין מטעם התביעה שם את הדגש על חומרתה של העבירה ועל הפציעה הקשה שנגרמה למתלונן, והפנה לפסיקה במקרים דומים לפיה הרף התחתון שהושת היה 10 חודשים ובמקרים מסוימים אף נגזרו 30 חודשי מאסר.

 עו"ד עדי כרמלי טען כי מדובר בנסיבות חריגות ויוצאות דופן, אשר קרובות במהותן לסייג של הגנה עצמית, דבר שיש בו בכדי להביא להקלה משמעותית בענישה. ע"פ עו"ד כרמלי הנאשם ניסה להתחמק מהקטטה ואף נמלט מהמועדון. ואולם, המתלונן לא הרפה ויצא אחריו, כאשר הוא מנסה לתקוף אותו פעם אחר פעם בעוד אחרים מסים להפריד.

 עו"ד כרמלי ציין את העובדה שהמדובר בנאשם צעיר ונורמטיבי, נעדר עבר פלילי מכל סוג שהוא, שהודה בכתב האישום ולקח אחריות ואף מעוניין לפצות את המתלונן. נסיבות אלו בצירוף המלצתו החיובית של שירות המבחן יש בהן בכדי להביא להקלה משמעותית בעונשו.

  ראוי לציין כי לגישתו של בית המשפט מתחם הענישה הראוי בתיק זה הינו עונש של מאסר בפועל שנע בין 8 ל- 20 חודשי מאסר בפועל. ואולם, לאור נסיבותיו החריגות של האירוע וכן העובדה שהנאשם לקח אחריות מלאה למעשיו, ואף עשה ככל שביכולתו ליישר את ההדורים עם המתלונן. בית המשפט מחליט לסטות מרף הענישה אותו קבע ומשית על הנאשם עונש של 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למתלונן על סך 10,000 שקלים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה