"ענף הכדורסל הוא המוביל ביבנה"



ליאב שדה, שאחראי על בית הספר לכדורסל, מלא בביטחון מהילדים המוכשרים ומבטיח: "האוכלוסיה שלנו תצא מחוזקת ככל שיותר אנשים יעסקו בספורט"

"בראייה שלי בית הספר לכדורסל הוא נדבך חשוב בחינוך הלא פורמאלי ולכן מבחינת השאיפה שלי אני מעוניין שנגיע לכמה שיותר ילדים מבחינה חינוכית לימודית, לימודית מבחינתי זה לתת לילדים ערכים טובים, משמעת עצמית גבוהה, שאיפה למצוינות, יכולת לשתף פעולה בצוות ולהיות מצד אחד בולט ביכולותיי ומצד שני חלק משלים ולא סוליסט". המשפט הזה שייך לליאב שדה, מנהל בית הספר לכדורסל, שמוסיף: "אני מאמין שיש ילדים שיהיו שחקני כדורסל טובים יותר או פחות אבל האוכלוסייה שלנו תצא מחוזקת ככל שיהיו בה יותר ילדים צעירים שיעשו ספורט. מבחינה מקצועית אני כמובן מעוניין להביא כמה שיותר ילדים ליכולת טכנית ואתלטית טובה, ויחד עם כושר מנטאלי ומחויבות הם יצליחו להשתלב בקבוצות התחרותיות של אליצור יבנה".

כמה ילדים וילדות רשומים? לכמה תרצו להגיע?

"בית הספר לכדורסל ביצע קפיצת מדרגה בכל הקשור לכמות הילדים ולאיכות האימון. כשקיבלתי את בית הספר לכדורסל הוא מנה 120 שחקנים וכ10 שחקניות. תוך 3 שנים שילשנו את כמות השחקנים והשחקניות וכיום יש במחלקה כ100 שחקניות ו300 שחקנים. הוחלפו מרבית המאמנים והצלחנו ליצור צוות איכותי שכולו גם עובד במחלקת הנוער והנערות בקבוצות הליגה וכך למעשה המאמנים יודעים ומבינים את הצרכים הבסיסיים של שחקני אגודת אליצור יבנה ולפי זה בנויה התכנית המקצועית של בית הספר. אני לא עומד עם מונה ובודק כמה ילדים יש או אני רוצה שיהיו, אני שמח שבגלל האיכות הגבוהה של המאמנים והתכנים האש מתפשטת כמו בשדה קוצים ואנחנו ממשיכים לגדול ולהתפתח".

אתם חושבים שענף הכדורסל נמצא בעלייה ביבנה בפרט ובישראל בכלל?

"אני יכול להגיד שביבנה ענף הכדורסל הוא הענף המוביל, במחלקת הנוער של אליצור יבנה 24 קבוצות תחרותיות ובכל שכבת גיל יש 2 קבוצות לפחות. אנחנו חלק מהליגות המובילות לגילאי הילדים, הנערים והנוער. קבוצת הבוגרים עלתה לליגה הלאומית בחזרה אחרי שנה אחת בלבד בליגה הארצית וזה מראה על חוזק ומסורת של מועדון ספורט שיודע לצאת מחוזק מכל משבר. כמות הילדים בבית הספר לכדורסל היא מרשימה ובזכות המאמנים הטובים הבאז בעיר הוא חיובי. בקיץ האחרון קיימנו סטריטבול שהיה אחד הטובים באזור המרכז מבחינת האיכות שלו, הפרסים שהמנצחים קיבלו, התנאים לספורטאים הצעירים שהגיעו והרמה הייתה מצוינת. מתקני האימון החדשים הם מהמתקדמים בארץ ואת המתקנים הישנים יותר יש תכניות לשיפוץ ושדרוג וכל זה מחזק את התחושה שלי שהכדורסל ביבנה חזק ואיכותי".

האם העבודה עם ילדים מספקת? מה חסר לילד הישראלי כדי להצליח בתחום הכדורסל?

העבודה עם ילדים היא מדהימה. כשאני מתחיל את השנה בקבוצה אני יודע את הכיוון שבו אני רוצה להוביל את הילדים אבל כשמגיע סוף השנה ואתה רואה שהילדים התקדמו, התבגרו, נעשו חברים טובים יותר, חזקים מנטאלית ואוהבים את מה שהם עושים זה מחדיר בך תחושות של שליחות שאותם ילדים יהיו אנשים טובים יותר בגלל הרגלים וערכים שאתה עזרת להם לפתח. הרבה פעמים תפקיד המאמן הוא קשה ומורכב אבל הרגשה של שליחות יכולה להוביל כל קושי להצלחה. לילד הישראלי לא חסר כלום. יש בארץ מאמנים מצויינים, אגודות כדורסל שכל הזמן בודקות איך הן יכולות לקדם אותו בתור שחקן, כמות האמצעים הטכניים שעומדים בפניי המאמנים היא גדולה והיום מרבית האימונים באגודה מצולמים ולאחר האימון המתאמן מקבל פידבק מיידי על פעולות טובות ופחות טובות שהוא עושה. לשחקן הישראלי יש משפחה תומכת וחברים טובים, ואם נאמין בשחקן הישראלי ובילד הישראלי נגיע רחוק.

לדוגמה, ההחלטה המעוררת השראה בקבוצת הבוגרים שלא להביא זר בעמדה מספר 1 כמו שעושות מרבית קבוצות הליגה הלאומית ולתת לשחקנים צעירים שגדלו ביבנה להיות מובילי כדור, להתנסות, לטעות ובסופו של דבר להצליח מראה שאם מאמינים במשהו עד הסוף הוא יצליח. יוני דוד, יובל רחמילביץ' ואמיר בורסוק הם דוגמה מצוינת לכך.

האם מספרים לילדים על עומרי כספי שגדל ביבנה? מה אומרים להם? מרגישים שהוא מודל לחיקוי עבורם?

עומרי כספי הוא מודל לחיקוי לכל ילד ישראלי. הוא שחקן שעובד הכי קשה והכי חזק בכל יום נתון, הוא מחזיר אהבה לקהילה שבה הוא גדל ותמיד מזכירים לטובה את העובדה שכאן ביבנה הוא גדל. בנוסף יש לנו שחקנים נפלאים רבים שגדלו והתפתחו ביבנה. אלישי כדיר המקסים שמדי שנה בא לקייטנות הקיץ לאמן את השחקנים הצעירים ולהרצות להם על הדרך להצלחה. וגם מזכירים את אלעד הופמן שעושה קריירה נפלאה בליגה השנייה כבר שנים רבות.

 

מה מקבלים למעשה בבית הספר לכדורסל? למה שילד יבחר בזה מבין שלל החוגים הקיימים?

"בכדורסל הקבוצה היא מעל הכל אבל יש לכל אחד את הדרך שלו לבלוט ולהצטיין. ילד או ילדה שבוחרים בכדורסל ייהנו מרמה גבוה של מאמנים, ייהנו מתכנים איכותיים שיעבירו מסר מחזק בתחום הביטחון העצמי של הילדים, היכולת שלהם לפתח משמעת עצמית גבוה, וחשוב ביותר גם ללמוד לעבוד בשיתוף פעולה. לסיום, התפקיד שלי כמנהל בית הספר לכדורסל הוא להצליח להגיע לכמה שיותר בני נוער, ילדות וילדות מכל הגילאים ולעזור למערכת החינוך ולהורים לגדל ביבנה דור איכותי של אזרחים ואזרחיות. העובדה שהבית שלנו הוא מתנ"ס יבנה ומחלקת הספורט מביאה אותי להבנה שאני קודם כל נותן שירות וככזה אני מנסה להיות רגיש לצרכים של האוכלוסייה שאותה אני משרת. אני מודה למנהלות בית הספר שנותנות לי ולמאמניי את הבמה בבתי הספר הפזורים ברחבי העיר. אני מודה למנהל המתנ"ס מר אלי אלוש, מנהל מחלקת הספורט מר שאול דוד ומנהלה המקצועי של אליצור יבנה מר צחי בוטביקה שנותנים בי אמון זו השנה השלישית".


 
$(function(){setImageBanner('5e56b02e-ecff-4e26-b54e-0d48c7d5704b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('ad8814d5-3bcc-41f2-8afc-c10802833009','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה