אדם המאמין ביכולותיו – מצליח! אדם שאינו מאמין ביכולותיו - אינו מצליח!



כשאני מבקשת מהמאומנים שלי "מצאו את האמונה בחייכם" אני לא מתכוונת לאמונה דתית אלא לכח האמונה הפנימי שגלום בנו; שמתוך מפחי נפש, אכזבות וחוסר מוטיבציה החבאנו אותו עמוק בין קליפות חיינו

רוב המאומנים שלי מגיעים אלי משום שאינם מאמינים שיכולים לפרוץ את חומת הספק ביכולתם. אינם מכירים את עצמם ואינם מאמינים ביכולתם לשנות ולשפר את מציאות חייהם, לעיתים חלקם אפילו מעולם לא ניסו.

אמונה היא מילה המבטאת ביטחון מלא בכך שמשהו הוא קיים ואמיתי;  והאמונה שלנו ביכולתנו להשיג את המטרה ולהצליח הינה פרמטר חשוב אם לא החשוב ביותר כשאנו מבקשים להשיג מטרות ויעדים.

לדוגמא, אדם יכול להיות חכם מאד, מוכשר, מוצלח, עם נתונים טובים ובעל יכולות גבוהות אך אינו מאמין בעצמו כלל ואינו רואה את תכונותיו וכישוריו המוצלחים, לכך ברוב המקרים הישגיו בחיים יהיו ממוצעים ומטה משום שהוא לא יעלה על דעתו לפנות למקומות המוצלחים והיוקרתיים או להשיג מטרות גדולות.

וכך גם ההיפך. אדם שנתוני הפתיחה שלו פחות מוצלחים אך מאמין בעצמו שאם ינסה עם עבודה קשה, עקביות, נחישות, התמדה, חריצות, נחרצות, תעוזה סיכוייו להצליח ולהשיג את מטרותיו ולממש את רצונותיו הם גבוהים ביותר.

חוסר אמונה = כח מעכב

הדרך להשגת מטרות אישיות רצופה לא פעם באתגרים ומכשולים. אם אתם מאמינים שחלומותיכם נמצאים מחוץ להישג ידכם אתם מפחיתים את הסיכוי להגשימם. חוסר אמונה עצמית עשויה להשפיע עלינו הרבה יותר מכפי שאנו משערים ולעכב את התקדמותנו.

אמונה בעצמי = כח מניע וביצוע

האמונה הוא כח חשוב ועיקרי להנעה ולביצוע דברים גדולים בחיינו. היא זו שמהווה דלק להשגת המטרות שאנחנו רוצים להשיג בחיים. היא זו שמעניקה לנו כוח להתגבר על המכשולים והתסכולים שעומדים בדרך להשגת השאיפות שלנו בה אנחנו מאמינים עד למימוש ולהשגת המטרה הנכספת.

 

 

כלי בקאוצ'ינג להאיר ולהעיר אמונה עצמית-

על ידי התבוננות כנה- אין טריק אחר. התבוננות" יכולה לשנות את חיינו מקצה לקצה. הכל ייראה ויתנהל אחרת  בלי בלמים, חסמים ועכבות. כדי לדעת, צריך להתבונן. עלינו להכיר את עצמינו; מה היכולות הגבוהות שלנו ומה פחות. מה באמת חשוב לנו להשיג. ולאחר מכן לבדוק, האם ואיך בדיוק אנו יכולים להשיג את המטרות הללו. הכרה עצמית תוביל אותנו לאמונה ביכולות שלנו ומשם לביצוע הלכה למעשה את מטרותינו ושאיפותינו.

לסיום, תפקידי כמאמנת לתת כלים מתאימים למאומן לגלות את האמת על עצמו. כשאדם יודע את האמת על עצמו האמונה כבר נמצאת ומתגבשת והדרך למימוש ייעודו בטוחה וקצרה יותר.

לכל שאלה אשמח לענות.

 

 

 

 

                                  חגית כהן- מנטורית לצמיחה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה