לא לעלות יותר

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('bff261fc-0591-4ad7-825a-e4755066b9e3','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,true,31010,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bff261fc-0591-4ad7-825a-e4755066b9e3','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,31010,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('bff261fc-0591-4ad7-825a-e4755066b9e3','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,31010,'Image','');},15]]);})

שתי סטודנטיות מיבנה נאבקות למען הגברת תדירות קו 315

טלי בנדו לאופר

מזה שנתיים שליהי סבאג (בת 24, סטודנטית לפיזיקה) ודנה דודיאן (בת 22, סטודנטית להוראה באנגלית), שתיהן מיבנה, הלומדות באוניברסיטת בר אילן, מנהלות מאבק למען הגברת תדירות קו 315 אשר לטענתן מגיע ליבנה עמוס בנוסעים ולעתים כלל לא מעלה נוסעים חדשים.

קו 315 של ח​​​​ברת "אפיקים" יוצא מאשדוד לכיוון תל השומר ועובר דרך מתנ"ח יבנה. "באופן קבוע האוטובוס מגיע בשעות הבוקר עמוס, כך שהנהג לא מעלה את כל מי שחיכה בתחנה אלא מעלה רק מספר נוסעים בודדים ולפעמים בכלל לא", מסבירה ליהי.

על אף מכתביה הרבים למשרד התחבורה ולחברת "אפיקים", לדבריה המצב החמיר בחצי השנה האחרונה, ונוסעים נאלצים לחכות לאוטובוס הבא המגיע שעה מאוחר יותר, לאחר שזה האחרון כלל לא עצר בעיר.

שתיהן מתארות מסכת ארוכה מפורטת של תכתובות לכל גורם אפשרי, לרבות תקשורת ארצית כמו גלי צה"ל, אך דבר לא הואיל. "בזמנו הבטיחו לנו שבשעות העומס יוציאו אוטובוס ישירות מהמתנ"ח, הדבר קרה אולי פעם או פעמיים, אך זה נעשה כדי 'להשתיק' אותנו".

לטענת ליהי, בחודש דצמבר האחרון אחד מנהגי הקו הפר את החוק, כשהעלה עוד שמונה נוסעים מעבר למותר, ובגין כך החליטו שתיהן להגיש תלונה במשטרה, זאת גם לאחר שהוחלף אחד מנהגי הקו אשר הקפיד על החוק בו יש להעלות רק עד עשרה נוסעים בעמידה, וכך הן טוענות, "חוסכים הוצאת אוטובוס נוסף על חשבון חיינו ומיטב כספנו".

"לפני כמעט שנה פתחתי בפייסבוק קבוצה בשם 'נפגעי אפיקים אשדוד יבנה' לצורך איחוד תושבי יבנה ואשדוד כדי שנוכל לדרוש את שיפור תנאי התחבורה הציבורית בערים אלו", אומרת ליהי ומציינת, כי לאחרונה פתחו בעצומה הדורשת את תגבור קו 315 בשעות הבוקר והערב, אליה הצטרפו כבר 132 אנשים.

דובר עיריית יבנה, אריאל הלר, מסר בנושא: "מסלולי הקווים וזמני הנסיעה הינם באחריות בלעדית של משרד בתחבורה והחברה המפעילה. בעקבות התערבותו של ראש העיר צבי גוב ארי והגידול שנרשם במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, הובטח על ידי שר התחבורה כי במסגרת המכרז החדש (אשכול אשדוד-יבנה-תל-אביב) השירות בקו 315 יתוגבר בשעות הבוקר כבר במהלך חודש ינואר, ואף ייווצרו קווים נפרדים ליבנה ולאשדוד, זאת בהתאם לרמת הביקושים ולצרכים".

ממשרד התחבורה וחברת אפיקים לא התקבלה תגובה עד מועד סגירת הגיליון. יצוין כי משרד התחבורה הגיב להתאחדות הסטודנטים בזו הלשון: "בבירור עם הממונה המחוזי במשרד התחבורה, במהלך חודש ינואר תתווסף נסיעה במסלול האמור של קו 315. אנו מאמינים כי תוספת זו תפתור את הבעיה. במידה ובעיה זו עדיין תימשך, נשקול להוסיף ולתגבר את השירות בהתאם הכל בכפוף למסגרת התקציב".

"זהו השבוע האחרון לסמסטר א' , לכן בעוד כשבוע הסטודנטים יוצאים לחופשת סמסטר", מוסיפה ליהי, "ייתכן שתהיה ירידה קלה בעומס בקו הזה במשך תקופת המבחנים, כך שאנו חוששות שהחברה תטען שאין צורך בתגבור הקו. מיד עם תחילת הסמסטר השני ב-23 בפברואר העומס יחזור".

עוד אמרו ליהי ודנה: "אנו מודעות למכרז, אך הוא אמור לצאת לפועל בעוד כשנה וחצי עד שנתיים ובו הגברת תדירות הקו והפרדת אוטובוסים ליבנה ולאשדוד. אבל מה לגבי עכשיו? הבעיה הזאת לא התחילה היום".

 

 
$(function(){setImageBanner('f1307477-5d01-4619-bc69-576fd48912d8','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('75d867ab-b37d-4b37-8520-ee082fb57b01','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה