16.07.19 / 12:19
הלכתם לבנק שלכם לבקש משכנתא והבנק סירב? נמצאים בלחץ אטומי שהלך הבית? לא נורא, שמי מרטין ואני משיג משכנתאות בבנקים לאנשים שלא מצליחים להשיג משכנתא בכוחות עצמם. בעשר השנים האחרונות אני נלחם מול הבנקים כדי להשיג משכנתאות לאנשים שאני עובד בשבילם.
מה קורה כאשר הבנק מסרב למשכנתא?
מדובר בסיטואציה מאוד מלחיצה ואחת הלא נעימות ביותר. אבל זה בדיוק הזמן לעצור רגע ולנסות להבין למה בכלל הבנק מסרב?
אם הסירוב נובע בגלל מידע פיננסי שלילי, אין טעם להמשיך להגיש בבנקים נוספים, היות ושום דבר לא ישתנה. הרי כל הבנקים מקבלים את אותו המידע הפיננסי, כך שאין סיבה ללכת לבנקים נוספים, התוצאה תהיה זהה.
אם הבעיה היא משהו אחר, שווה לנתח את הדברים ולראות האם התוצאה תהיה שונה, במידה והבקשה תוגש בבנקים אחרים.
מה אני עושה?
המטרה שלי היא להיכנס בדיוק ברגעים כאלו ולספק פיתרון לבעיה. זה מה שאני עושה בעשר השנים האחרונות ואשמח לעשות זאת גם בשבילכם.
איך הדברים עובדים?
כבר הבנתם שאני שם דגש על הבנה וניתוח של המצב ולכן הדבר החשוב ביותר הוא לשבת יחד חצי שעה, כדי לדבר על הכול ולנסות להבין את הדברים לעומק. ברגע שנבין את המהות של העניין, יהיה לנו הרבה יותר פשוט לדעת איך מתמודדים עם הבעיה.
אנחנו נדבר על הכול, נבין את נקודות החולשה שיש לנו במצב הזה ואת נקודות החוזקה שיש לנו, כך יהיה לי הרבה יותר קל לדעת איך להגיש את הדברים לבנקים. אני תמיד רוצה להיות מוכן מראש כמה שיותר, כך אני מכין מראש את כל ההסברים הנדרשים ואת התירוצים המתאימים כדי להתייחס לבעיות שיעלו מבחינת הבנקים.
בעיה חד פעמית:
הדגש החשוב ביותר הוא ללחוץ על העובדה שהבעיה היא חד פעמית. ניתן לסלוח על כמעט כל בעיה, אפילו הגרועה ביותר, כל עוד היא חד פעמית. הדגש אולי החשוב מכל הוא לעשות את כל המאמצים להראות לבנקים שאין כאן אנשים עם סדרת בעיות רצופות, אלא בעיה חד פעמית אחת שקרתה בגלל טעות וזה לא יקרה יותר. הדבר הזה חשוב ביותר כדי להראות לבנקים כי אין כאן אדם בעייתי אלא רק בעיה חד פעמית.
הכנסות, הכנסות וניהול החשבון:
הדבר השני החשוב ביותר הוא מה אנחנו משדרים לבנקים מבחינת איזה לקוחות אנחנו? הרבה יותר קל לבנקים לסלוח לאדם שעשה טעות, אבל הוא לקוח טוב ומבטיח מבחינת ההתנהלות הבנקאית העתידית שלו. אבל גם בהכנסות צריך לשים לב לדברים.
הכנסות בשחור לא נחשבות, הכנסות שלא מופקדות בחשבון לא נחשבות. הבנקים רוצים לראות לקוחות שהם מדויקים בהכנסות שלהם, כאלו שמדווחים על הכסף. כאלו שלא חורגים מהמסגרת אשראי בחשבון, כאלו שיודעים להחזיר את ההלוואות שלהם בזמן.
לבנקים יהיה הרבה יותר קל לסלוח לאנשים עם הכנסות סבירות, כאלו שמתנהלים תקין בחשבון הבנק שלהם ויודעים לעמוד בהתחייבויות שלכם. כולם עושים טעויות, אנחנו בני אדם, אבל ההתנהלות הכללית היא מה שקובע בסוף את החלטת הבנק. במיוחד כאשר מדברים על מסורבי משכנתא, ההתנהלות היא זאת שקובעת הרבה.
למה צריך להיעזר במומחה ולא רק יועץ משכנתאות:
הסיבה היא שיועצי משכנתאות יודעים לבנות משכנתא מעולה, אבל אין להם שמץ של מושג איך מתמודדים עם בעיות מורכבות של סירוב משכנתא. לפחות פעמיים ביום מתקשר אלי יועץ משכנתאות כדי לשאול מה לעשות עם לקוחות שלו שמסורבים בבנקים.
אלו לא המקרים לעבוד עם זה שעזר פעם לאחותך עם המשכנתא שלה, זה מקרה שבו צריכים תותח אמיתי שידע לקחת מצב מסוכן ולהפוך אותו למשהו שניתן להצליח בו.